onsdag 13. mars 2013

Jeg klarte ikke denne.......


Jeg klarte slett ikke å lese denne boka.  Nådens omkrets av Jørgen Brekke.  Hans første bok, bare positive kritikker, utgitt i 10 land, stor stas.  Og jeg kom til side 47 og så vidt til Felicia Stone!  Jeg klarer faktisk ikke å lese hva som helst, jeg er litt pysete.....

Her handlet det om flåing av lik!!!  Nei der har jeg absolutt en grense, dette måtte jeg bare legge fra meg.  Det passet ikke på mitt nattbord nei...

På nattbordet mitt i kveld ligger nå "Solstorm," Åsa Larsson, og snart får jeg en ny Jørn Lier Horst, nemlig "Vinterstengt"!  Jørn Lier vant fortjent Rivertonprisen for 2012, det er virkelig fine bøker han har skrevet, anbefales absolutt!

Innimellom skal jeg også bli kjent med Jussi Adler Olsen og "Kvinnen i buret."  den skal hentes på biblioteket i dag.

For dem som absolutt vil lese slike fæle bøker som jeg ikke vil ha på nattbordet, så har jeg klippet ut omtale her fra Bokkilden.no:

Nådens omkrets


Norsk krimsensasjon - solgt til 10 land. 1528: En ung, omreisende fransiskanermunk ankommer Bergen. Her overfaller han en knivmester, og røver et utvalg kniver og et ubehandlet skinn. Så setter han kursen nordover. Nesten fem hundre år senere: Et flådd lik dukker opp på et museum i Richmond, Virginia, og ett til i et bokhvelv i Trondheim. Begge hendelsene ser ut til å ha tilknytning til en gammel, forunderlig tekst skrevet på pergament. Nådens omkrets er den første romanen om den amerikanske drapsetterforskeren Felicia Stone og den kreftopererte, norske politimannen Odd Singsaker. En fortelling om disseksjon, gamle bøker, blodige drap og sår som trenger tid for å gro.

5 kommentarer:

  1. Denne boken var jo kjempespennende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du er nok ikke alene om å mene det, det er nok jeg som er alene der jeg sitter borti pysekroken min......

      Slett
    2. Kanskje jeg skal prøve en gang til, kanskje jeg kommer meg videre fra side 47?

      Slett
  2. NEi, æsj a meg!! Vil ikke ha sånne bøker altså :-P Der går grensen min også :-D Bedre med noe litt hyggeligere :-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leverte den tilbake på biblioteket i dag, og bibliotekaren var helt enig, flåing av lik, nei takk, der går grensen.......Krimklubben på Facebook anbefalte bøker av Ninni Schulman istedefor, passer bedre for litt pysete meg....

      Slett