onsdag 20. mars 2013

Åsa Larsson - Solstorm

Nå er den ferdiglest, og den var litt sånn tja.....grei nok, men plutselig var jeg inne i oppklaringskapittelet, uten at jeg hadde registrert at jeg ville komme til å havne der ganske snart.  Det kom litt brått på, for å si det slik, det var ikke lagt opp til en logisk utvikling mot oppklaring.  Jeg fikk ikke helt tak i årsaken, bakgrunnen for dette mordet.  Men kanskje var det jeg som ikke var våken nok?  Det kan være litt dumt å lese på senga om kvelden, da er man jo trøtt og ikke helt oppmerksom......Jeg ble også irritert på denne søstera, hun var også vanskelig å få "tak" i, hva var egentlig galt med henne?
Og så var det litt vel mye bibelsitater, men det skjønner jeg jo, det henger jo sammen med historien.  Jeg foretrekker vel fremdeles Camilla Läckberg, men hun har jo ikke skrevet flere bøker enda, så da så.......

Jeg gir forfatteren en sjanse til og bestiller neste bok Spilt blod, på biblioteket i dag.

Om Solstorm (fra bokkilden.no)(Åsa Larsson):

"Nordlyset spraker over Kiruna en vinternatt i februar. I den nybygde Kraftkildens kirke blir forsamlingens åndelige leder, Viktor Strandgård, brutalt myrdet midt i altergangen. Neste morgen får stockholmsadvokaten Rebecka Martinsson en uventet telefon fra Strandgårds søster, som er overbevist om at politiet mistenker henne for drapet, og som dessuten er redd for at noen vil ta fra henne barna. Motvillig vender Rebecka tilbake til den snødekte barndomsbyen. Hjemkomsten vekker til live sterke følelser, og snart jages hun både av sin egen fortid og av mørke krefter som ønsker å bringe henne til taushet. Dette er første bok med Rebecka Martinsson i hovedrollen."

På vent har jeg nå Jørn Lier Horst - Vinterstengt.  Jeg bestiller i dag Vakthundene, det kan vel være ventetid på den ettersom den vant Rivertonprisen.  Jeg har noen flere på nattbordet også, ja da, mangler ikke lesestoff  akkurat.  Jørgen Brekke skal også få en ny sjanse, jeg skal forsøke meg på hans bok nr 2 (tror jeg) Drømmeløs.

Bloggen min har i skrivende stund hatt 100201 visninger!  Det er ganske mange som titter innom daglig.  Jeg skriver som oftest ikke hver dag, det kan gå lang tid mellom hvert innlegg, men plutselig så kan det også komme noe til stadighet.  Det kommer jo litt an på.  De fleste leserne har jeg fra kreftforeningen.no.  Nå er jeg også med på en side som heter kreftkamp.no.  Det er en ny side hvor man kan finne informasjon om forskjellige krefttyper, historier, tilbud om diverse turer og mere til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar