fredag 29. mars 2013

Er vi gale?

Vi må vel nesten være det.  I går kjøpte jeg billetter til Lanzarote, utreise den 4. november og hjem igjen den 2. desember!!!  Og jeg har jo knapt kommet meg etter forrige tur da jeg måtte hentes hjem av lege og i rullestol.....Og i mellomtiden er det konstantert at jeg må ha oksygen ombord i fly, på alle flyreiser.

Ja ja, det er noe som heter den som intet våger intet vinner, men jeg må vel kanskje snart besinne meg med all denne loddkjøpingen for å vinne.  Det har seg slik at jeg var hos min fastlege her om dagen, og der var jo alle prøver så fine så fine.  CRP var helt normal, og SR/Senkning var omtrent på normalt nivå, og det er jo bare kjempefint.  Vel går jeg på litt mye kortison nå, og skal fortsette med det i 3-4 uker til.  Jeg er tykk og rund i ansiktet og rundt magen, men det får nå så være.  Når dosen settes ned så forvinner mye av det igjen.  Det går litt opp og ned med denne Polymyalgia Reumatika.  Pusten er ikke så aller verst, ingen store problemer med å bevege meg i huset.

Det kan ikke nytte å sitte her og vente til feks september/oktober og så bestemme seg.  Da er alle rullestolplasser opptatt.  Flyet kan bare ta med et visst antall rullestolpassasjerer, og andre medisinske tilfeller.  Blir jeg syk så får vi heller avbestille, legen var enig i det.  Og han har ikke noen motforestillinger mot at jeg reiser.  Spesialisten på Ullevål ønsket meg jo også god tur til Lanzarote!!

Jeg har sendt inn skjemaet til MEDITEK, firmaet som skal ordne med, og søke om oksygen og refusjoner.  Jeg får vel ikke noe svar før etter påske, men det er jo veldig lenge til 4. november da.  Jo  - jeg gruer meg litt, og lurer på om det blir mye STYR, mye å dra på, mye å passe på.  Jeg vil jo gjerne ha pc i håndbagasjen også, i tillegg til alle medisiner.  Og forstøverapparatet må være med.  Det er ganske mye medisiner til dette apparatet, en hel sekk.  Nei da, apparatet + medisiner fyller vel en sekk.  Og så blir det en sekk med okygenapparat, og kanskje pc går oppi en av disse sekkene, det går nok veldig bra.  Jeg pleier alltid å bekymre meg for alt mulig som ikke skjer......


Da er det en ting til som jeg skal ordne med, og det er leie av rullestol der nede, en rullestol med litt motor til oppoverbakker!  Jeg fant et firma som Lanzareiser bruker, de leier ut mye rart.  I morgen blir det å forske på dette.  Kanskje noen vet noe om dette firmaet som leier ut rullestoler?

Reiseforsikringen sier at vi kan være borte i 3 måneder, og alderen 70 år for gubben er helt i orden (hmmm tror jeg).  Det er ting som er uklart fremdeles, litt sånn i tåkeheimen, men vi har en egen tilleggsforsikring som gjelder fra 68 - 75 år.

Og i neste uke er det kreftkontroll, da har det gått 7 måneder siden sist.  Det er røntgen og legetime denne gangen, ingen pusteprøver.  Det skulle vel heller ikke være nødvendig, ingen ny lunge har vokst ut, og kapasiteten er vel fremdeles sånn ca 25 %.

Men ja det hender jeg tenker at vi må vel være gal. Vi burde vel egentlig holde oss hjemme og ikke belaste noen med å hente oss og hjelpe oss hvis vi eventuelt  trenger det denne gangen også.  Vi burde vel kanskje det ja, sitte hjemme, men........

Jeg har laget en facebook-side for bloggene mine.  Den finner du bl a HER, og trykker du LIKER så får du oppdateringer på din FB-side.  Jeg kommer ikke til å slenge ut link til alle og enhver lengre, vil ikke dytte det på noen  men regner med at alle som LIKER den bloggsiden min vil lese nye innlegg.

Et annet tips forresten, klikker du på bildene så blir de større, ganske store faktisk! 

4 kommentarer:

  1. Synes du er kjempetøff, selvfølgelig skal du reise om du har lyst til det!

    SvarSlett
  2. Jeg synes du bare skal kose deg jeg, kjempelurt at du har bestilt nå :-) Jeg vil også bestille tur :-) Og det gjelder jo alle at vi kan bli syke, du blir sikkert ikke syk som forrige gang hvertfall. Du vet mer nå også :-) Håper dere får super tur :-) Ble helt gira selv her nå, på å bestille noe ,-)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det er bare å bestille det!! Alle som er friske kan få knallbillige billetter hos Ving og Starours fredagstilbud. Slik Happy Hour-opplegg som jeg ikke lengre kan benytte meg av ettersom mine reiser nå må forberedes i god tid! Jeg tror Kypros er billig for tiden......

      Slett