mandag 24. februar 2014

Måtte nå bare våren komme snart......

Måtte nå bare våren komme snart!!  Nå har jeg smittet gubben også, han hoster og hoster hele natta, og han er midt i cellegiftkuren sin.  Jeg har sagt at han må ringe sykehuset, men han vil jo selvfølgelig ikke det, har ikke feber sier han.  Det er slik når man får cellegift at man kan ringe direkte til sykehuset og event bli innlagt mellom kurene, hvis det er noe som kommer på liksom.  Jeg kan jo ikke tvinge ham heller..........eller kanskje jeg kan det?

Jeg har avlyst alle avtaler i dag, både fotterapeut og fysioterapeut.  Det blir bare å sløve her hjemme, kan vel ikke akkurat dra ut hjelperen min her heller, han trenger vel all den hvilen han kan få etter en slik natt hvor han hostet og hostet.   Ikke noe lurt å reise rundt og smitte enda flere heller.  Og dessuten så er det vel best for meg også å bli hjemme, var vel litt overmodig her om dagen, med å kjøre rullestol.  Når jeg ikke klarer å gå fra bilen og inn på treningssenteret så er det vel best å være hjemme.  Jeg har ny time på torsdag, da er jeg nok mye mye bedre.  Helt sikkert.  Jeg skal ta mine styrkeøvelser her hjemme, som jeg gjorde i går også.

Jeg øver meg med rullestolen inne, og jeg er så veldig glad for at vi bygde et slikt hus som vi gjorde i 1996.  Her kommer jeg fram med rullestol overalt og til alle rom.  Jeg har jo sett hvor vanskelig dt kan være for mange med 70-tallshus, der er det ikke enkelt å plutselig bli handicappet.  Jeg regner nå med at jeg skal bli sprek igjen, alle sier jo det he he, og det tror jeg på.  Bare denne infeksjonen slipper taket.

Nå er all snøen borte, det er helt supert, jeg gleder meg til våren, jeg lengter etter våren rett og slett.  Kan det være fordi jeg ikke har vært på Lanzarote denne vinteren?  Vi lurte litt på å dra etter påske, men da er det jo straks lysere alt sammen her også, så det blir litt bortkasta.

Kanskje vi skal planlegge sommerferie i dag, det kan jo være oppmuntrende, kanskje, eller kanskje ikke.....
Eller kanskje vi skal kjøre på butikken og kanskje vi skal handle dukke til Sara i Japan, jeg har jo begynt å strikke dukkeklær.  Hun blir jo ett år i slutten av april.  Ha ha så kan jeg leke med dukker igjen..........

Eller kanskje jeg skal lage en fotobok, eller kanskje bestille en bok med alle innleggene fra Glittre?  En fotobok har vært på planen lenge.  Dessuten så har vi jo kjøpt oss en liten scanner for å scanne lysbilder, den er ikke pakket opp enda.  Nei det blir for slitsomt å finne ut hvordan den virker.  Eller kanskje jeg rett og slett skal legge meg og lese litt og kanskje sove litt?  Dagen har veldig mange muligheter, virkelig.....




2 kommentarer:

  1. Hei :-) Du har mange lure forslag til ting å gjøre hjemme hvertfall :-) Gode forslag :-) Blir rent inspirert her jeg :-) Og håper mannen blir bedre :-) Jeg er helt enig i at nå satser vi på våren, det vil gjøre oss litt godt tror jeg :-) Klemmer <3

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det ble en bra dag det der, og i dag har jeg da kjøpt en dukke, he he, så nå skal jeg snart fotografere nye dukkeklær. Nye bøker har jeg lånt, og i morgen skal jeg på treningssenteret......

      Slett