søndag 9. februar 2014

Søndagsfred.......

Det er søndag, som vanlig har det vært stille i korridorene her på Glittre.  Mange reiser hjem på permisjon og vi som blir igjen vi har det romslig og bra til alle måltider.  Ingen særlig kø ved matdisken.  Deilig mat får vi også i helgen, det er helt tydelig at det er forskjell på hverdager og helg.  Kveldsmaten i dag var så mangfoldig at jeg tror nesten ikke at jeg trenger frokost i morgen tidlig.  Når vi attpåtil oppdaget automaten i kjelleren så er det ihvertfall ikke nødvendig å putte mer i munnen på en stund.  Der fantes det både sjokolade og andre godsaker........

Det finnes et kapell her , i kjelleren.  Jeg tror kanskje at dette brukes mest som et "stille rom".  Døren står alltid åpen, så det er bare å gå inn der og sette seg, for en tenkestund for seg selv.

I kjelleren finnes det litt av hvert, her holder fysioterapeutene til, her er ergoterapeutene, her er gymsal, svømmebasseng, biljardbord, frisør, solarium, fotpleie, brus/sjokoladeautomat, pilkasting, Kolslinjen. Arbeidsstue, Lærings-og Mestringssenteret.  Og ja sikkert mer også som jeg ikke har fått oversikt over.  Jeg har vært en liten fotorunde i kjelleren, noen bilder kommer her (og vil du se dem større så klikk på bildet og hokus pokus):

Trenger vi kjøretøy så finnes det også her.


 Automaten med brus og godterier, og Fishermans Friend, og her kan vi handle med kort!



 En fin liten utstilling med gamle ting






 Biljardbordet er i flittig bruk, og jeg fikk lov til å ta bilde av spillerne.






 Jeg vet ikke hvem som var her sist, men noen traff da nesten blink ihvertfall.

Jeg har ikke bare drevet rundt med fotoapparat i dag og spist masse god mat og sjokolade.  Neida, jeg har satt noen rekorder også i dag.  På sykkel, i treningsrommet ble det over 8 min før jeg måtte ta pause!!  Det er ny rekord det.  Jeg syklet 1,4 km på 10 min. dag, det er bra.  Jeg har hatt en trappeøkt for meg selv, jeg har gått opp tre etasjer.  Det er også ny rekord. Noen små hvilepauser måtte til og jeg hadde riktig pust hele økten.  Dessuten så har jeg hatt lungetrimmen for meg selv, på rommet, med programmet på ipoden.  Det er ca en times program inkludert avslapning.   Tilsammen har jeg da hatt tre trimøkter i dag, det er bra det, jeg er fornøyd med dagen..........




2 kommentarer: