lørdag 8. februar 2014

Ingen rekorder i dag........

Det har vært fint vær i dag, vi kunne faktisk se blå himmel i en periode, og det var et vakkert landskap som åpenbarte seg utenfor vinduene her på Glittreklinikken.  Det har jo snødd omtrent hver dag i tre og en halv uke. I dag var det rim på trærne, vakkert som et julekort selv om vi er i februar.

Ingen nye rekorder på meg idag. Jeg hadde store planer om å sette en trapperekord, men så ble det istedet en ganske sløv dag.  Jeg kan vel skylde på en dårlig natt med mye Polymyalgia-smerter som varte til langt utover dagen idag.  Jevnlig påfyll med Panodil i dag så har det sluppet taket, heldigvis.  Håper det holder seg kjempelangt borte i morgen.

Selv om det ble en sløv dag så har jeg gjennomført treningen min i styrkerommet, og på sykkel ble det 1,3 km på 10 min.  Jeg er fornøyd med det.  Resten av apparatene gikk også greit.  Antall skritt var ikke mye å skryte av, det ble bare 1952.....
 Nå har OL begynt, det høres i korridorene her også.  Nede i "Vrimlehallen" har den nyinnkjøpte flatskjermen blitt hengt opp.  Den er finansiert med loddpenger og ble innviet i går, klar til OL-sendingene.  Med to gull, en sølv og en bronse kunne vi spandere på oss selv en aldri så liten feiring.  Her oppe i "vår" salong har vi plutselig fått både trimsykkel, ribbevegg, strikk og step-krakk.  Er det noen som kanskje mener at vi skal bruke disse apparatene mens vi ser på OL?  Ja det er jo slett ikke dumt, vi er bare litt trege med å komme i gang.......og se, solen skinner inn til oss for første gang på lenge!

Strikking er en veldig aktiv beskjeftigelse, dette er naborommets strikketøy.  Vanskelig mønster, så det blir mye baklengsstrikking hver gang det har vært for mye skravling eller tv-titting.

Kanskje det at i  morgen, ja da skal vi ta en ekstra økt på sykkelen istedefor med strikkepinner....Jeg tror nok at vi rekker begge deler, både strikking, sykkel og TV, og våre egne treningsopplegg.

Glittreklinikken er et spennende bygg, innendørs kan vi veldig godt se veggen som var yttervegg helt til det ble bygd en ny fløy her.  Det har nok vært et vindu akkurat her.  Veggen er i pasientkjøkkenet i 4. etasje.





Slik så Glittreklinikken ut før den nye fløyen kom.  Dette er et maleri som er malt av en av Glittres pasienter.




Også her ser vi godt skillet mellom gammel og ny del.  Dette er posthylla vår, her kan vi finne beskjeder om likt og ulikt.



I morgen er det søndag, og selv om det er stille her så finnes det mange muligheter for trim:  morgentrim, åpent basseng, treningsrom, korridorer og trapper.  Vi får se hva dagen bringer, he he det er jo langrenn også...........

1 kommentar:

  1. Sukk, blå himmel. Jeg savner å se den! Solen også for den saks skyld, her har det vært overskyet og tung snø belagte himmel så langt øyet kan se. Jeg gleder meg til våren :)

    Jeg synes du har gjort det bra i dag, det er bedre å få til noe en ikke noe, og hver dag øver vi jo alle på nye mål å få til mer av hva vi ønsker:)

    God bedring til dere alle, vinter klem :)

    SvarSlett