onsdag 19. februar 2014

Jeg er syk!!!

Jeg har blitt syk!! Hvorfor har jeg blitt det da?  Jeg skulle ikke bli det, nei og nei.   Kom hjem på torsdag fra Glittre, frisk og sprek.  Lørdag kjente jeg at det kom krypende og i natt her jeg hostet hele natten.. Nå har jeg begynt på min Egenbehandlingsplan, en diger kortisondose på morgenen.  Snart har jeg time hos legen også, så får vi se om han er enig i behandlingen fra Gittre. Da er det full fart med antibiotika også.  Jeg liker det ikke.

Det var mange som ble syke på Glittre før jeg dro hjem, og jeg tenkte meg nok det at jeg også ville bli smittet, og det stemte jo.  De andre fikk masse feber og hoste, akk ja, det er vel sånn det kan bli når man er mange samlet og bor og lever tett på hverandre.  Leger og sykepleiere var ganske raske med medisinering og stell, så de kom seg ovenpå igjen ganske raskt.

Når jeg studerer den egenbehandlingsplanen min, så er den ganske "tøff" i forhold til hva fastlege og legevakt nok ville ha bestemt.  Jeg er litt spent på om jeg må argumentere for å følge den.. På Glittre sier de, IKKE VENT, kjør på med medisiner fra et tidlig stadium!!  På legevakten skal man jo bare vente og vente, og fastlegen ligger vel et sted imellom der.

I går var jeg hos fysioterapeuten, og vi bestemte treningsdager og hvilke apparater jeg skal bruke.  Jeg har jo vært der før, så mye var jo kjent.  Men apparatene var nye, de fleste av dem, og alle var flyttet opp i 1. etasje, ingen i kjelleren lenger.  Så da slapp jeg å tenke mer på den lange og tunge trappa.

Jeg har tatt knebøyninger og tåhev i dag, som det skrevet står på planen min.  Jeg tror jeg slenger på litt skuldertrening også, blir så stressa av å være syk...............



1 kommentar:

  1. Ikke nøl med å følge Glittres egenbehandlingsplan! Det er ikke legene som mister lungekapasitet ved å vente og vente, det er du. Dessverre få legene diplom for å IKKE skrive ut resepter på antibiotika...God bedring :)

    SvarSlett