torsdag 23. januar 2014

Lett til bens i dag

Jeg føler meg så lett til bens i dag.  Det er liksom ingen sak å vandre lenge i korridorene.  Jeg blir ikke helt utslitt.  Jeg har gått hundrevis av meter, uten å måtte sette meg ned.  Det er merkelig.  I går var jeg sliten og kraftløs, i dag har jeg overskudd og energi. Dagene er ikke like, jeg har nok noen etterdønninger etter cellegiften fremdeles, jeg tror det.  Så dagen i dag er til for å nytes og brukes.  kanskje det blir noen trinn opp trappa også.  Men jeg rakk ikke Lett morgentrim i morges.......Ja ja det kommer flere sjanser, og en vakker morgen må jeg vel klare å stå opp tidlig nok?

Jeg har vært hos psykolog i dag.  Hun mente at det feilte meg absolutt ingen ting, jeg var sunn og frisk i min psyke.  Det hadde bare rett og slett blitt for mye for meg i det siste  Derfor er jeg bekymret og deprimert innimellom.   Jeg må nå bare passe meg for å ikke ramle ned i det hullet dere vet, det som alle kikker ned i av og til.   Hun hadde ikke noen umiddelbar løsning til meg for å takle bekymringer og stress.  Som hun sa, dette er jo rett og slett livet, ja det er jo det.  Men jeg skal ha et møte til med henne, og til da skal jeg notere opp hvor lenge jeg bekymrer meg i løpet av en dag.  Og hvor mange stunder jeg har uten bekymringer.  Ja det kan jo bli et spennende opplegg/oppsett.  Kanskje jeg kan bytte mellomnavnet mitt igjen, fra "Bekymret" til Optimist".  Jo jeg kjenner det allerede, at slik blir det.

Dagens foredrag var også med psykolog i auditoriet " Mål   og Motivasjon" het det.  Ja mye kjent der også, men alt som er kjent det er bra å få en repetisjon på slikt.  Selv om vi har hørt alt dette før så er det nyttig.  Det jeg sitter igjen med, som det viktigste for meg, det er å fortsette med trening når jeg kommer hjem.  Og for å klare det så MÅ jeg trene sammen med noen.  Skal jeg gjøre det alene så vil jeg hele tiden utsette det, finne på noe annet jeg absolutt må gjøre, eller vente til i morgen i morgen.....

Jeg hadde planer om bassenget i dag, men fikk ikke lov pga den urinveisinfeksjonen, men det kommer nok en annen anledning.  Det er underholdning nede i Festsalen i kveld, kanskje jeg skal ta meg en tur dit?  Og i morgen skal jeg hjem for helgen, det blir jo merkelig og travelt.  Ordne hus til vaskehjelp og hjelpe gubben å pakke for hans solotur til Lanzarote.
 Fine sittemuligheter i trappa!!
Pasientkjøkkenet, her kan vi ha egne godsaker i kjøleskapet....

2 kommentarer:

  1. Det høres jo ut til å være litt å gjøre der også :-) Ikke rart om det går litt opp og ned i psyken heller, det gjør det for noen og enhver nå i vinter-mørket, og man må liksom ta et skikkelig tak i skjortekragen og dra seg selv opp skal man komme over på optimist-siden :-) MEn det går, og det er du et bevis på tror jeg, for du har gjort det før du :-) Håper du får vekk urinveisinfeksj. så du hvertfall kan bade litt og sånn, for de ter jo litt deilig :-) Hva strikker du nå om dagen? :-) Skjønner du har vært hjemme en tur nå da, når jeg leser dette :-) var det kos? Varm klem fra meg <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikker Fanakofte, hvit og rød, str 2 år, til lille Sara i Japan. Og ja man må dra seg opp igjen av alle hull som dukker opp, det er sikkert. det var fint å være hjemme i helga, litt travelt ble det jo, men ok likevel

      Slett