lørdag 18. januar 2014

En fredelig dag på Glittreklinikken

Trodde jeg ja, jo da det ble en fredelig dag, ihvertfall i forhold til i går. Jeg sov godt, og lenge, hadde ikke lyst å stå opp rett og slett.  Sen frokost i dag, det er jo lørdag.  Freden varte ikke så lenge....sykepleier kom inn og annonserte ny gangtest, ja ja.  Vi bestemte oss for kl 1300, og da var jeg klar. 

Det gikk bedre i dag, jeg konsentrerte meg om å puste.  Merkelig det der, at man har så lett for å holde pusten liksom, helt ulogisk..  Jeg gikk 15 meter lengre i dag, på samme tid som i går, det er fremgang..  Omtrent 300 meter gikk jeg.  Og surstoffopptaket kom ikke så langt ned heller som i går.  En liten opptur, heldigvis......Jeg har blitt spurt om jeg klarer å gå 100 meter på diverse spørreskjemaer og søknader.  Nå vet jeg jo at jeg fint klarer det.  Mitt mellomnavn ser ut til å være "bekymret". Jeg trodde jeg var den eneste omtrent som måtte ta denne gangtesten to ganger.  Sikkert noe veldig galt tenkte jeg, noe galt med resultatet og opptaket.  Og så viser det seg at ALLE som en har tatt testen to ganger.........

Jeg glemte forresten å fortelle at vi ble veid og målt også i går, det skal vel kontrolleres før vi skrives ut igjen.  Egentlig burde vi ha veiing en gang i uka, he he, det er ofte mat her.  Men som sykepleier sa, det gjelder å begrense porsjonene.

Jeg har vært i styrkerommet/treningsrommet også i dag. 
Sjekket programmet som lå der til meg og gikk igjennom øvelsene.  Ha ha jeg syntest faktisk det var litt pinglete greier, men jeg skal ikke overdrive, jeg tok akkurat så mange øvelser som fysioterapauten hadde satt opp. Jeg har det med å overdrive, og så får jeg smake riset etterpå.  Det er dumt.  Nå skal jeg ta det pent og forsiktig,  Jeg har mer enn nok med å takle treningsverk bak på leggene etter trappegåing (ned trapper).

Det er veldig dårlig telefonforbindelse her oppe, ihvertfall på rommet mitt og generelt i 4. etasje (Telenor).  Det hender at telefonen faller helt ut, eller så blafrer den fram og tilbake melleom forbindelse og ingen forbindelse. 

I morgen skal jeg ha en samtale med sykepleier, om mål og mening med oppholdet her.   Jeg må nok tenke litt mer på det.......Ellers så får jeg besøk hjemmefra, og ja det blir nok en fredelig dag i morgen også, det er jo søndag.

Rett utenfor rommet mitt her er det en hyggelig salongkrok med vannkoker og TV.  Der har jeg og noen andre sittet om kveldene og sett på TV og STRIKKET!!   Og joda det er mye annet å foreta seg også, der ligger masse blader, bøker og forskjellige typer spill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar