mandag 2. august 2010

Rehabilitering, skrevet 8. september 2009

Etter anmodninger så kommmer det her et nytt notat fra de sykes verden! Jeg er nå vel installert på Godthaab Rehabiliteringshjem, og er i gang med trim og avspenning og hvile, passende posjoner av alt. Ting er utrolig vanskelig fremdeles, det var en stor seier å kunne dusje på egen hånd, tenk det! Det er fremdeles vondt i min venstre side, det kunne godt ha blitt bedre mener jeg, snart tre uker siden operasjonen. Men de sier her at det kan faktisk ta seks uker før det gir seg, så da er det vel bare å smøre seg med både tålmodighet og alt mulig annet.


I går fikk jeg brev og masse dokumenter fra Radiumhospitalet. Skal dit for diverse forberedelser, time på torsdag. Stråling skal ikke skje før jeg er ferdig her, men ting må visst ordnes på forhånd. Så der forsvant matlysten min igjen, bare med tanke på å lese igjennom alt det der som står om bivirkninger og alskens. Jeg skal ta meg sammen i ettermiddag, og lese igjennom alt som står der. Og så skal jeg være kjempeglad for at ting skjer så utrolig raskt rundt meg, jeg rekker omtrent ikke å registre ting før jeg omtrent er ferdig med det. Og matlysten vender nok tilbake en gang. En ting er i hvert fall sikkert, jeg skal ALDRI noen gang snakke om at jeg skal slanke meg!!! Nå er jeg glad for at jeg hadde noen få kilo ekstra på baken. Webadressen til dette vakre stedet:
http://www.godthaab.no/

Jeg har fremdeles problemer med at jeg blir så utrolig trøtt og utmattet! Det er ikke morsomt å besøke meg, og det er ikke så artig å få besøk heller så lenge jeg sitter der og nikker med hodet og vil sovne hele tiden. Så hvis noen kommer her, så er jeg ikke akkurat den som leder en samtale eller snakker muntert om saker og ting………Jeg svarer i hytt og pine og kanskje på noe helt annet enn det som det ble spurt om, jeg er rett og slett dopet…I går og i dag har jeg forsøkt å gå ned i medisindoser, bytte ut litt paralgin Forte med paracet, og det ser ut som om det virker litt.

Nå må jeg hvile litt før neste trimgruppe som er kl 12.00. Vi snakkes!!!

1 kommentar:

  1. En utrolig fin blogg du har. jeg leser til eksamen har om lunge kreft og rehabilitering jeg har lært masse av dette du skriver:)

    SvarSlett