tirsdag 10. august 2010

KOSTHOLD

Det er ikke lett å spise sunt og fornuftig når man er kvalm, har dårlig appetitt og maten vokser i munnen. Jeg har faktisk, for øyeblikket, gitt opp det med å spise sunt og variert. Fra nå av er det snakk om å spise uansett hva, selv om det blir omtrent bare karbohydrater. Det er nemlig det eneste jeg stort sett orker, eller ikke blir kvalm av: Lyst brød, iskrem, frukt, syltetøy osv osv. slett ikke bra, men bedre det tror jeg enn å sitte å bli kvalm over en skive grovt brød med kjøttpålegg. Jeg kan spise det også, av og til heldigvis, men nå skal jeg spise akkurat det jeg har lyst på. Det er den eneste måten jeg kan få i meg mat tror jeg.

Som motvekt og hjelp for alt dette, så tar jeg en shake med Herbalife ernæringspulver hver morgen, etter frokost. Jeg bruker sjokoladepulveret og blander i litt jordbær, banan eller annen frossen bær. Dette tror jeg hjelper meg ganske mye, og det smaker godt. De dagene jeg slurver, eller ikke har noen blender i nærheten slik at jeg får mikset en shake, så er jeg fullstendig utmattet. Jeg vet ikke om det skyldes ettervirkning av kreftbehandlingen eller mangel på herbalife-shake, men forsøker nå å få tatt den shaken minst en gang pr dag. Den innholder jo alle de vitaminer og mineraler og proteiner som det usle kostholdet mitt mangler.

Som godsaker liker jeg veldig Herbalifes proteinbar, den med sitronsmak. På reklamen står det at dette er et mellommåltid som hjelper til med å gi energi og næring. Og jeg tror vekta øker sånn litt etter litt, veldig sakte men det går oppover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar