mandag 2. august 2010

Da lynet slo ned hos oss! Skrevet 26.august 2009


Lynet slo ned hos oss 1. juli. Etter en ganske vanlig røntgentime får jeg beskjed om at bronkitt og ribbeben er helt i orden MEN et ”tilfeldig funn” viser en svulst på venstre lunge.

Ting skjedde nå ganske fort, eller var det heller forferdelig sent og med mye venting, ut og inn av Ahus, masse undersøkelser og prøver, og 20 august ble venstre lunge fjernet. På grunn av Kols håpet de i det lengste at noe av lungen kunne berges men det var ikke mulig.
Det var en stor og vanskelig operasjon.
I dag onsdag 26. august er første dagen jeg har klart å gå noen skritt med gåstol uten å bli dyvåt av svette.

Jeg har ikke på telefonen, klarte faktisk ikke å låse den opp en gang de første dagene, manglet krefter,
Jeg klarer ikke å snakke med noen enda, i telefonen, men det blir jo stadig bedre-
Hmm klarer heller ikke å ta i mot besøk, er rett og slett for dårlig enda. Min tilstand, fram til i går, har vært ”utmattet”, fullstendig sådan.

I dag fikk vi beskjed om at de forhåpentligvis har fjernet all kreft fra kroppen min. Jeg må likevel ha etterbehandling, stråling og cellegift. Men først må jeg komme meg på bena igjen!

Jeg blir utskrevet her på mandag og overført til Godthaab Helse og rehabilitering, Bærum 3. september. Der kan det vel tenkes at jeg vil ha besøk!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar