onsdag 18. september 2013

Dagen før dagen.....

Det er kanskje en lett nervøsitet i lufta?  Jo det er det.  Ved lunsjen i dag fikk jeg et lite glimt av noe, at vi kunne godt ha sluppet dette!!  Men det gikk fort over...hvorfor skulle vi slippe?  Vi har jo så mye annet å glede oss over, og det gjør vi, hele tiden. 

Gubben skal ikke møte før kl 0900 i morgen tidlig, og før det skal han ha drukket Pre-op, karbohydrater i flytende form.  Fire i ettermiddag kveld, og to i morgen tidlig.  Det blir ikke noe frokost i morgen nei, men det går nok bra det også, det minste å bekymre seg over liksom.  Han er nok redd for å aldri våkne igjen, etter narkosen.  Det tror jeg er ganske vanlig, jeg tenkte også den tanken, at jeg ikke ville våkne igjen!!  Jeg snakket nettopp med en god venninne som også hadde tenkt det samme - før sin første narkose.  Vi er veldig våkne igjen, begge to, så det går nok bra.....

Vi regner med at det blir noen dager og uker hvor formen er dårlig.  I går var vi en skikkelig handlerunde, handlet inn masse mat og drikke, i Sverige, skikkelig Harrytur kalles det.  Vi kjøpte til og med snus, men det var smøring til broderen min, kan vel trenge noen runder med gjentjenester innimellom.

Stålpetra var vi også innom så vidt, henta hjem diverse saker og ting, også vanlig det når høsten nærmer seg.  Det var surt og kaldt der nede i går, det fristet absolutt ikke til noe mer båtliv akkurat i går.  Men det kan jo komme bedre dager, dvs nattetemperaturen vil nok ikke være bra nok for meg og min helse.......

Det blir nok en lang dag for meg i morgen, og noen flere lange dager etterpå, men jeg er godt
forberedt.  Jeg har handlet i dag, garn og mønster til masse julesaker!!  Jo da, skal man bli ferdig med slikt til jul så må man begynne nå, sånn er det bare.  Dessuten har jeg vært på biblioteket og lånt flere bøker.  Men kanskje jeg burde ha lånt noen hyggelige bøker, og ikke bare krim?

Ja og så den gode Polymyalgia-nyheten min, var hos legen på mandag, fikk satt ned kortisondosen til 12,5mg pr dag!  CRP var på 7.  Skal gå på det i 6 uker (dvs en kontroll på mandag også) og så når jeg kommer ned i 10mg pr dag, så skal jeg nok merke det at alle bivirkninger begynner å slippe taket.....

Jeg kommer nok plutselig tilbake her på bloggen, etterhvert som jeg har noe nytt å fortelle......


1 kommentar:

  1. Jeg skjønner nå hvorfor ikke dette var noen helt vanlig dag for deg <3 Lykke til med alt i dag, håper det har gått fint <3 Klemmer <3

    SvarSlett