mandag 7. november 2011

Kontroller

I dag har jeg vært hos fastlegen og fått tre sprøyter. En for influensa, en for lungebetennelse og en for blodmangel. Og jamen fikk jeg det brevet jeg må ha med for å kunne reise til utlandet uten å få forsikringstrøbbel etterpå.


Alle som har visse sykdommer, for eksempel Kols, må ha en erklæring fra lege om at tilstanden er slik at det er forsvarlig å reise. Det er vel kanskje ikke alle reiseforsikringer som forlanger dette, men min gjør det i hvert fall.

Det er en travel legeperiode dette, fastlegen ville også sjekke hjertet pga ”urolig hjerte”, noe som meget godt kan skyldes både medisiner og for mye kaffe. Så da blir det kanskje 24 timer med et eller annet slags apparat på seg, vet ikke helt hva det er for noe.

Og som om ikke dette var nok, i neste uke er det halvårs kreftkontroll på Ahus, blodprøver, røntgen, pusteprøver og legetime, puhhh…….håper jeg slipper fint gjennom dette også, er frisk og kjekk og kan reise til Lanzarote uka etter der igjen.

Ja og så må jeg vel ikke glemme mammografien, har vært der og jeg, fikk innkalling og møtte fint opp. For to år siden møtte jeg ikke av naturlige grunner, da var jeg nettopp kreftoperert. Jeg har ikke fått noe mammografiresultat enda.

Jeg krysser fingrene for at alle prøvene er bra denne gangen også.

1 kommentar:

  1. Krysser fingre og tær for at du kan surfe igjennom alt dette :)

    SvarSlett