onsdag 16. november 2011

God tur!!

Lungelegen ønsket meg god tur til Lanzarote, og også hun ba meg passe meg for fysikalsk behandling som kunne gi meg ribbeinsbrudd!

Nesten alt var i orden på min halvårskontroll. Ingen nye svulster i min gjenværende lunge. Ingen tegn til ugreie lymfeknuter noe sted. Ingen store ulyder i pusten, Pusteprøvene var vel ”skrøpelige” denne gangen også, men kapasiteten er som den er. Ikke stort å gjøre med det. Jeg greier godt å gå rundt her i huset, og jeg greier jo som tidligere fortalt å gå gjennom hele Strømmen Storsenter, og da skal man ikke akkurat klage.

Jeg føler meg frisk, ingen nattesvette og ikke uvel. God matlyst (altfor god!), og vekta er slik nå at den skal helst ikke høyere. Jeg har krympet 2 cm i høyden, men det er vel normalt for gamle damer, i hvert fall når jeg har sunket sammen på den ene siden der hvor lungen var.

Det som ikke er i orden, og som jeg selvfølgelig bekymrer meg veldig for er jo disse blodverdiene som er for høye. Altfor høy CRP. Blodprosenten er innenfor normalen nå, og det er jo fint. Uansett, min lungelege sender henvisning til ”Hematologisk avdeling” hvis det er noe som heter det, de som har greie på blodsykdommer. Hun har konferert med dem før og de mente det var ingen alarmerende verdier, og det hastet ikke. Men nå snakket hun om event benmargsbiopsi, og det skremmer meg jo en smule kan man si. Både selve undersøkelsen og det de måtte finne ut av en slik prøve.

Tur blir det i hvert fall, jeg ville ikke få den timen så raskt at det vil kollidere med vår adventstur til Lanzarote, så da tenker jeg at da kan det jo ikke være så VELDIG alvorlig, ettersom jeg ikke ble sendt videre allerede i dag omtrent. Det blir uansett ny kreftkontroll på Lungeavdelingen om et halvt år.

I dag har jeg kjøpt både ribbe og pinnekjøtt, og det meste av julegavene er ferdig pakket. Nå skal vi pakke sommerklær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar