onsdag 12. februar 2014

Nye rekorder og medaljer......

Hurra, jeg har ikke alvorlig Kols, jeg har Moderat Kols grad II.  I tilegg har jeg astma, det er derfor jeg vingler opp og ned i pustekapasitet og dagsform.

Oppsummeringssamtale med lege i dag:  Der var det mye positivt å hente - min kolsgrad er ikke fire som jeg har trodd før, alvorlig Kols.  jeg ble litt forskrekket da legen sa at lungen min var ganske god!!!   Jeg trodde nemlig at den var ganske dårlig, ja omtrent helt elendig.  Det var jo en av de viktigste grunnene mine for å søke meg hit, hvordan står det egentlig til med meg??  For å regne ut min kolsgrad så må man ta hensyn til at jeg har bare en lunge, rett og slett gange resultatet med to for å finne tallene. 

Og mer positivt:  Oksygenopptaket mitt i hvile og blodgassresultater er så bra at det er ikke nødvendig med oksygen.  Det synker ved anstrengelse, men tar seg fort opp til start/hvile-nivå igjen.   Hurra for det også! 

Stadig nye rekorder , på sykkel i dag:  12 min uten pause og 1,7 km, det ble to nye rekorder det.  Jeg fikk ingen medalje, men det er helt i orden.......Angående den ekle gangtesten i går, jeg tok en ny idag helt for meg selv, uten oksygenopptak.  Jeg måtte bare se om jeg klarte å gå i 6 min sammenhengende og det klarte jeg!!

I tillegg til alt annet i dag så var det noen av oss som tok oss en tur opp i 5.etasje, i tårnet.  Der oppe er det museum og et lite auditorium.  Det var jo lukket og låst, men det står  noen gjenstander fra gamle dager ute i gangen der, og mange fine bilder på veggene i "resepsjonen" der oppe.  Jeg hadde jo planlagt å ha med noen bilder der oppe fra i dette innlegget, og så ble det bare uskarpe bilder!!  Har jeg vært borti en knapp eller er apparatet blitt ødelagt?  Eller var det noe helt annet som skjedde der oppe?  Vel vi får se når jeg kommer hjem.

I morgen er det hjemreise, men det er fremdeles noe på programmet jeg vil ha med meg før jeg drar, så det blir nok et innlegg til eller to........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar