lørdag 22. februar 2014

Jeg er skuffet......

Jeg er så inderlig skuffet.  Nå har jeg vært på "treningsleir" i fire uker.  Jeg har trent flere ganger hver dag.  Jeg har spist sunt, gått mange tusen skritt hver dag.  Jeg har vært på forelesninger og gruppesamtaler, og jeg har sovet godt.   Jeg har lært at med trening så kan jeg kanskje unngå infeksjoner, og hva skjer?  Jo to dager etter hjemkosten fra Glittre så braker det løs, med luftveisinfeksjon. Ja men det skulle jo slett ikke bli på denne måten?

Nå har jeg vært hjemme i over en uke.  Medisinering og full pakke.  Stor dose kortison og stor dose antibiotika.  Pust omtrent lik 0, jeg kreker meg så vidt avgårde mellon sofa og toalett.  Men jo da, jeg tar mine øvelser med tåhev og knestrekk, dog i sittende stilling......

I dag oppsøkte jeg legevakten, og jeg var forberedt på sykehusinnleggelse.  Jeg har tatt medisiner i fire dager og ikke blitt bedre, trodde jeg.  Heller verre, ihvertfall i pusten.  Men hurra CRP var gått ned til 12!!  Fra over 50 til 12, det betyr at medisinen virker.  Infeksjonen er på retur, det er astmaen som rår.  Nemlig.

Nå har jeg tatt fram min nye rulle stol, med motor, Alber Efix tror jeg at den heter.  Det er deilig å slippe å slite seg ut mellom kjøkken og sofa og toalett.  Så får jeg trening i å bruke den, manøvrere mellom møbler og døråpninger, uten å bli helt pumpet i pusten.

Men jo jeg er litt skuffet likevel, jeg trodde at jeg skulle få være litt sprek nå, videreføre det gode fra Glittre. Nå føler jeg at jeg har tatt et steg tilbake igjen.

Og for å klage litt mer, slenge litt mer oppi den søppelkasse dere vet:  Jeg tar nå 20 mg prednisolon pr dag, og det er min grense for å være/bli aggressiv og irritabel.!!  Irritabel, fy og fy, som jeg irriterer meg over diverse.  Svensk reporter feks nettopp på alpinglede over Henriks bronse....Hvorfor i huleste skal den   svenske jenta stå der og prate og skryte over denne norske gutten??  Det blir helt feil i mine ører.  Og den franske skiskytteren som babler i vei på Tv av og til, i all verden sier mitt irriterte jeg, få dem vekk.  Han snakker et utrolig dårlig norsk, hvorfor skal han være en slags reporter på norsk TV?  OK OK, det er nok min høye kortisondose som gjør at jeg irriterer meg, men dog, det ligger nok noe i bunn likevel, som jeg ikke klarer å skjule i slike situasjoner.

Jeg skal ta denne kortisondosen i åtte dager, dvs det er jo halvgått da.  Humøret vil nok bedre seg når jeg er ferdig med den, pusten likeså, og jeg håper også at jeg ikke har blitt satt så tilbake fysisk på disse dagene.  Mandag har jeg treningstid hos fysioterapeuten, og dit skal jeg om jeg så må dra i rullestol. for her skal bena trenes, uten å belaste pusten, det er sikkert...... tror jeg......men da får jeg håpe at hodepinen er borte, og snørringa likeså......Det ble et aldri så lite negativt klageinnlegg dette her, men det er akkurat slik dagen er i dag...


3 kommentarer:

  1. Forstår godt at du er skuffet nå. Oppholdet på Glittre skulle jo være en "investering" for tiden framover. Men; godt at medisinen virker og så håper jeg at formen stiger etterhvert. Likeså humøret. Det er godt å ha denne ventilen som heter blogg. En plass vi kan få blåse litt ut...

    Takk for kommentar på bloggen min og takk for lykkeønskninger. Jeg skulle bare hatt denne kunnskapen tidligere. Da hadde jeg unngått mange bekymringer og negative tanker. Uansett; nå skal livet opp og frem!

    Ønsker deg fortsatt god bedring, god søndag og en fin uke.

    SvarSlett
  2. Jeg er så lei av blodprøver, de skal liksom si alt. Det er jo allmenntilstanden som teller, og i ditt tilfelle skulle vel legevakta ha lagt deg inn, uansett CRP osv. Det tar på alle organer å ikke få puste, hjertet f.eks, da skulle du hatt hjelp, dumt du ikke sa ja til oksygenapparatet, men det er ikke for sent. God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk. Ja jeg skulle kanskje ha "sutret" litt mer da jeg var der nede. Men var så glad for at prøvene tross alt viste fremgang, og jeg er bedre i dag så det går nok den riktige veien........

      Slett