onsdag 26. januar 2011

Smerter

Det går mot vår og lysere tider
Nå bruker jeg ikke mye cortison for min Kols, jeg har trappet ned og har kommet til siste uken med 2,5 mg pr dag. Smertestillende hadde jeg sluttet å bruke, men nå virker det som om smertene øker i samme forhold som cortison minker. I går måtte jeg ta paracet, både til frokost og lunsj. Jeg liker ikke dette! Kan det ha noen sammenheng eller er det tilfeldig? Jeg må vel vente noen dager og se om det går over, om det var tilfeldig.
Jeg er jo helt klar på at dette er spredning av kreften selvfølgelig, men det tror jeg hver eneste gang det er noe som avviker fra det ”normale”. Det er en tilstand som er ganske vanlig ettersom jeg har forstått. Ikke at det hjelper så mye der og da, men det hjelper å skrive det ned! Og nå er det mye mye bedre allerede……….

Det begynner å nærme seg ny tre-månederskontroll og da er slike tilstander og tanker veldig vanlig. Men jeg tuller ikke, har veldig vondt igjen i operasjonsområdet mitt igjen, kanskje det hjelper med akupunktur?

Jeg var hos lege i forrige uker, må kontrollere disse verdiene mine som fremdeles er for høye, men som går saaakte nedover. Han minnet meg på om at jeg var blitt mye bedre i forhold til smerter, ettersom jeg nå klarte meg uten smertestillende, som oftest. Det er godt å bli minnet på ting, og sette dem på riktig plass. Selvfølgelig har jeg blitt bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar