søndag 24. januar 2016

Mjuk vind i Mosjøen


Til sommeren er det utflytterstevne i Mosjøen igjen.  Kanskje vi skal ta en tur.  Vi ble vel nesten enige om det, vi tre søsken og svigerinne her i går kveld.  En biltur nordover til sommeren.  Den forrige var i 2012, med innlagt konfirmantjubileum.

For to dager siden la jeg ut et klassebilde på Facebook, fra klasse 4A, i 1957.  Det var plutselig ganske mange av disse som var på facebook, og noen nye (gamle) venner dukket fram på vennelisten, veldig hyggelig.  Da blir man satt tilbake til fortiden igjen, Det dukker opp ansikter og navn man ikke har tenkt på.

Det var en annen tid den gangen, den skoletiden. Vi gikk annen hver dag på skolen, og full dag de dagene vi var der.  På bildet så ser vi at de aller fleste hadde på seg kofter eller gensere, strikkede saker.  En kommentar forteller at det var ganske nødvendig ettersom temperaturen i klasserommene den gangen skulle være mellom 16- 20 grader.  Da var det godt med en tykk hjemmestrikket genser.

Jeg har jo planlagt dugnader her hjemme i sommer.  Hus og hage skal skinne ettersom det skal bli salg etterpå.  Det blir vel så vakkert her at jeg angrer på min avgjørelse om å selge og flytte i leilighet!!  Nei da, jeg gjør nok ikke det.  Det nytter ikke med noen dugnad på helsetilstand og fysisk form.

Etter turen i 2012 så satte jeg sammen en video med masse bilder fra Mosjøen.  Musikken er Mjuk vind, sunget av Gjerdrum Bygdekor, og jeg er også med der i koret.  Harald sønn spiller trompet.  Det er en fin video for dagen i dag, med snø og frost og vinter.  Det går mot lysere tider, og det er på tide å planlegge sommeren.  Jeg skal sjekke litt overnatting i Mosjøen by, det er vel fare for at det meste er opptatt men man kan jo aldri vite.

Her er videoen, nyt  -  og gled dere til sommer og lyse netter:


<br />


2 kommentarer:

  1. Vakre, gamle hus og vafler; nettopp det jeg forbinder med Mosjøen! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nettopp, og så må det være egg eller brunost på vaflene. Syltetøy og rømme er bare for søringer....

      Slett