torsdag 14. januar 2016

Med varme i kulden...

Det finnes noen mennesker som bryr seg.  Jeg har tidligere hatt et innlegg om Petter Uteligger, men det finnes flere der ute.  Du finner dem på Facebook-grupper.

De samler inn varme klær, soveposer, toalettartikler m.m som de deler ut til fattige, uteliggere, hjemløse og narkomane.  Akkurat nå er det veldig veldig kaldt for dem som ikke har noe sted å bo.

En av gruppene finner du HER  
Den andre gruppen finnes HER

Jeg har omtrent tømt mitt lager av klær som kan brukes av andre, det gikk med en del til asylsøkere, og de trenger nok varme klær fremdeles, men dette handler om de som lever på gata, de trenger også.  Jeg tror faktisk at jeg har noen soveposer liggende, jeg kommer aldri mer til å bruke noen sovepose.  Pledd har jeg også, mange, skjønner ikke hvor de kommer fra alle sammen.

Vi har noe å avse, alle sammen, det er bare å sette i gang, tømme skuffer og skap, og kontakte kontaktpersonene som blir oppgitt på disse facebook-gruppene.

Her er teksten til gruppen "Varme i kulden" , forteller om hva de driver med........

Dette er vårt hjerteprosjekt som ble startet opp i 2013. Konseptet går ut på å dele ut gratis kaffe og kaker til brukere og hjemløse. Og utstyr som pledd, luer, hansker, ullsokker og sitteunderlag som kommer godt med i kulden. Dette blir gjort rundt juletider for å spre "varme i kulden". Det er ikke alle som er like heldig, som har en familie og gode venner som hjelper til. Det er ikke alle som er like heldig som kan feire julen med glede og varme, i gode varme hjem. Derfor ville vi starte opp noe som kan hjelpe andre med en liten gnist i hverdagen. Hvem trenger vell ikke en klem, en god samtale, bli møtt med smil og omsorg. Hadde aldri fått det til uten hjelp fra alle frivillige som hjelper til med både utdeling, baking, kr og sponsing. Tusen takk for at dere er med å hjelpe Uttrykksikonet heart Uttrykksikonet heart
TA KONTAKT MED:
Karoline Grimsmo - Karolinegrimsmo@live.no
Sara Beck - Saraa@live.no
Annikken Andresen - Annikkenandresen@icloud.com
(vedrørende spørsmål)
UTSTYR SOM DERE VIL GI BORT KAN SENDES TIL:
Annikken Andresen
Kirkeveien 65
1900 Fetsund
BIDRAG KAN SENDES INN TIL KONTO:
12083257677

Gruppen "med hjertet for gata":
Søstergruppen til hovedprosjektet Varme i kulden.
Dette er ett helårsprosjekt hvor vi (med frivillige) er ute siste søndag hver mnd (noen ganger fler) med utstyr til brukere og hjemløse. I dette prosjektet "med hjerte for gata" tar vi inn alt. Alt fra klær, sko, håndklær, såpe, intimvask, antibac, gaver, ja alt!
Utstyr som pledd, lue/pannebånd, sitteunderlag, skjerf/hals, hansker/votter, ullsokker og div bakevarer går til hovedprosjektet varme i kulden (legg til gruppen) hvor vi da lager goodiebags + litt ekstra.
Utstyr til "med hjerte for gata" kan sendes til:
Karoline Grimsmo
Gamleveien 88c
1476 Rasta
Annikken Andresen
Kirkeveien 65
1900 Fetsund
For spørsmål ang sponsnig ta kontakt med:
Dagligleder: Karoline Grimsmo
Mail: Karolinegrimsmo@live.no
Tlf: 47894681
Vi har en konto for dem som ønsker å støtte prosjektet økonomisk. Alle monner drar .




Uttrykksikonet smile

2 kommentarer:

  1. hei. jeg ser at du har fått til å legge til tellerkoden fra blogglisten i bloggen din. kan du fortelle meg hvordan du gjorde det? Det var helt gresk for meg. hvis du gidder er mailen min eirinskofterud@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin, skulle veldig gjerne ha hjulpet deg, men det er så mange år siden jeg la inn det telleverket at jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det!!!

      Slett