mandag 25. januar 2016

Jeg kan ikke være riktig klok.....

Jeg tror ikke jeg kan være riktig klok.  Jeg skulle jo slett ikke reise noen steder før jeg var ferdig plassert i ny leilighet, dvs etter å ha ordnet med hus og hage og solgt alt sammen. Men så var det jo veldig fristende når mine søsken planlegger og tilrettelegger for en tur til vår hjemlige fødeby.  Jeg er veldig lett å overtale, helt klart.  Og min oppgave ble jo enkel, bestille hotell.  Dette ble vel egentlig bestemt på møte i Morgenpilsens Venner (MPV) men ettersom møtet ble avholdt sent en lørdag kveld så var det ikke så enkelt å holde styr på den sakslisten.

Så da blir det biltur til Mosjøen til sommeren, og to netter på Fru Haugans Hotell:  Hva vi finner på underveis, det kan jo bli litt av hvert.  Sist vi var på tur sammen det var på Lanzarote, og vi skal nok dit igjen, det tror jeg på, neste vinter kanskje.  Forresten, søster og jeg var jo i Amsterdam i juni, - konsert, stor stas med yngstesønn som solotrompetist i Kyoto Symfoniorkester på europaturne.

Nei, ja jeg kan nok ikke være riktig klok.....jeg skulle vel egentlig holde meg i ro, jeg er jo syk!! Nei, nei  jeg er ikke syk, det er bare tull, men handicapped er jeg, må bruke rullestol på lange strekninger, (50 m), puster dårlig, kan ikke fryse.  Men....jeg tror kanskje det er akkurat derfor jeg holder meg "frisk" fordi jeg opplever så mye og ikke er redd for å komme meg ut fra sofa og komfortsonen min.  Sofa og seng er min verste fiende, det har jeg lært på sykehuset og det tror jeg på.  Og jeg har ikke glemt at jeg var omtrent hele juli på sykehus sist sommer, og at hele august gikk med til å komme på bena igjen.  Men det var nok turen til Stockholm i 30 varmegrader uten luft som var årsaken til det sykdomstilfellet. Ja,  jeg var i Stockholm også i 2015 i tillegg til Amsterdam............

Ellers er det huset som opptar meg, og noe er da ferdig allerede. Ny beboer i hybelleiligheten kommer på mandag. Det var femten søkere og det ble ganske travelt etterhvert.  Hybelleiligheten er fin nå, med nymalte vegger, nytt dusjkabinett, ny kjøkkenkran, nyvasket overalt ellers, I morgen er det tur til søppelfylling med skrot fra restaureringen, og annet som også hoper seg opp. Jeg tenker jo flytting om et år, og da er det mye som skal bort. Veldig greit å ha god tid på slikt arbeid.

Så kan jeg jo begynne å reklamere for Villa Næss allerede, som skal selges  - feks senhøsten 2016.
Det er jo litt trist det da, men men det er godt også.........livet forandrer seg, sånn er det bare.....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar