onsdag 14. november 2012

Snart på tur igjen?



Nå er det ikke lenge til avreise, hvis legen er enig.  Avreise mandag, legetime i morgen.  Alle prosjekter jeg hadde på forhånd er vel i havn.  

Rekvedprosjektet med barnebarn, det ble veldig bra.  Vi hadde en kjempehyggelig dag med bordet fullt av saker og ting som ble vakker kunst til slutt.  Alt ble fotografert trinn for trinn og så får vi håpe at det blir brukbart for å komme med i Eplas Sommerbok.

Konserten med sønn fra Japan ble helt supervellykket.  Kirken omtrent fullsatt, og mange glade mennesker som tok imot klassisk musikk på et høyt nivå.  Neste konsert er allerede under planlegging, det blir romjulskonsert i 2013, med russisk musikk.

Historiene mine om Skipper Eli er ferdig skrevet og lagt ut i reisebloggen min.  Jeg skal legge dem ut her også, for å få dem med inn i bloggboken.  Her på Blogspot kan vi nemlig bestille bok av bloggen vår.   Jeg har skrevet om dette HER.

Jeg føler meg mye bedre nå enn for en uke siden.  Jeg har vært veldig plaget av utmattelse.  Jeg vet ikke hvorfor, om det er en senvirkning av cellegiften eller om det er pga kortisonkuren.  Jeg er nå under halve dosen med kortison og sover om natten igjen, og det er bra.  Det var utrolig strevsomt å være så hyper, sur og grinete.  Men det var ille med den utmattelsen også, og jeg tenkte at jeg kanskje måtte avlyse hele turen til Lanzarote.  Når man omtrent ikke klarer å reise seg opp fra en stol, da er det ille fatt……..men nå er alt bedre!

Bobleansiktet mitt er fremdeles ”boblete” og jeg liker det ikke!  Men det ser ut som om det minker, vanskelig å bedømme når man ser seg i speilet hver dag.  Det bør i hvert fall minke i takt med nedgangen av kortison.  Nå spørs det jo om blodverdiene også har gått ned da, jeg  håper det.

Jeg skal ikke begynne å pakke før i morgen, etter legetimen.  Vi skal være borte i fire uker, det er mye medisin man skal huske å ta med seg. Ellers så har jeg pakkeliste, mange års reiseerfaring ligger i den.  Det er så enkelt med en slik liste, da er det ikke nødvendig å tenke så mange ganger, bare å krysse av listen.
Jeg skulle gjerne ha reist til Japan igjen også, men vet ikke om jeg våger det.  Jeg blir litt plaget av manglende pust i flyet selv om alle påstår at der er surstoff nok!!  Akkurat nå er det tilbudspriser til Japan, kr  4690,- t/r, det er billig det, og reiseperiode helt til april 2013.  Men 10-11 timers flytur er vel kanskje i meste laget for meg?  Jeg får vel klare meg med en tur til Lanzarote i denne omgangen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar