fredag 11. mai 2012

Lungekreft

Jeg har fått noen kommentarer på at det ikke finnes andre blogger om lungekreft. Jeg har også lett etter slike, uten å finne dem. Første tanken var jo at alle med diagnosen lungekreft er døde. Det er jo en kreftform med dårlige prognoser. Men nå er det snart 3 år siden jeg fikk diagnosen, og jeg lever enda.


Kanskje lungekreftblogger mangler fordi de som får lungekreft er såpass gamle at de ikke akkurat er typiske bloggere. Det finnes veldig mange blogger om brystkreft, fordi den ofte rammer  yngre mennesker.

Jeg har fulgt med noen bloggere i disse årene, og det er så trist, flere av dem er døde nå. De som ikke dør, de slutter bare å blogge. Da kan det jo nesten se ut som om at alle som får kreft, og blogger om det, dør etter noen få år. Heldigvis er det ikke slik, mange lever, og lever godt etter behandling og friskmelding.

Jeg har de fleste leserne mine via kreftforeningen.no. Der var det for en tid tilbake noen spørsmål om disse tingene, skal man slutte med innlegg når man har blitt frisk? Meningen var ganske tydelig, man skal ikke det. Jeg fikk tydelig beskjed om å fortsette, det er oppmuntrende for mange å se at også med den fryktelige diagnosen jeg fikk så er det mulig å ha et godt liv etterpå!

3 kommentarer:

  1. Hei, jeg holder akkurat på å opprette en blogg som muligens skal omhandle lungekreft (-under utredning og foreløbig fått påvist kreft i lunge med spredning til lever). Da jeg prøver å finne temaer til ettertanke, inneholdende humor og varme. Jeg vet ingenting om behandling, prognoser eller hva som ligger foran meg, men har vel bestemt meg for at jeg på en eller annen måte skal gjennom hele systemet med livet i behold. Men jeg vil gjerne ha kontakt med andre som har vært eller er i samme situasjon. Bloggen er påbegynt og det kommer mye mer....

    http://kreftsykdom.blogg.no/

    SvarSlett
  2. heia heia! jeg er sykepleier og melder meg på leselista di. Stå på! Og tusen, tusen, tusen takk for at du deler dine opplevelser
    Mvh Renate

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen tusen takk til deg også, for tilbakemelding!!

      Slett