torsdag 30. desember 2010

Med taxi til strålebehandlingen

Det er nå faktisk et år siden jeg kjørte inn til Radiumhospitalet fem dager i uka i seks uker for strålebehandling. Selve behandlingen var i grunnen veldig grei nok, men kjøreturen innover var av og til ganske strevsom. Det var mye trafikk, tok lang tid på grunn av trafikken, og det aller verste var hvis jeg fikk en taxi som det lukta røyk inni. Dem fantes det en del av, faktisk. Jeg regner med at sjåførene som røyker kjenner det ikke selv. Men vi som ikke røyker kjenner det veldig veldig godt at det har blitt røyka i en bil. Av og til så gasser det så mye at tårene spretter i øya!

Når man da attpåtil er kvalm, så blir det en lang og fæl tur. Jeg tror ikke det nytter å be om en røykfri taxi, fordi i prinsippet så er alle taxiene røykfri i dag, dvs det røykes ikke inne i bilene så lenge der finnes passasjerer, men det er ikke nok!! Når sjåføren sitter i bilen og røyker, og da ofte med vinduet åpent, alene i bilen, ventende på kunder, så blir bilen infisert av røyk, slik er det bare.

Er det noen mulighet for å gjøre noe med dette? Jeg tror kanskje det er flere enn meg som har blitt plaget ………Kanskje vi alle burde si ifra ?  Kanskje vi burde nevnt det hver gang vi ringte for å bestille taxi?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar