tirsdag 4. januar 2011

Besøk fra Sverige

Rød marsipan, hvit sukkerpasta og litt snøglitter, bærre lækkert!
Nå har vi besøk av to tjeier fra Sverige, og vi har feiret 8-årsdagen til den yngste av dem. Det er barnebarn dette, som besøker oss ofte. Vi er heldige vi! Disse to har vært her ofte gjennom sykdommen min, og de er nok ganske fornøyd med at jeg har fått håret mitt tilbake!

Det blir ikke så mye tanker i hodet når man har besøk av barnebarn, de er tilstede i rommet hele tiden, og det er bra. I forbindelse med gebursdagsfeiringen var vi hele 17 stk tilstede i stua her, og menyen var pølser/lompe og pizza grandiosa. Etterpå var det kaker og kaffe og godteri. Pølser og Grandis er standard meny når vi har besøk fra utlandet, og her var det også gjester fra Frankrike. Jeg tror forresten alle syntes det var deilig å unnslippe ribbe og pinnekjøtt, det kan bli for mye av det også. Jeg hadde forsøkt meg på en av de flotte kakene fra Villa Perlesukker, og den ble staselig. Vi var spente på om den var god på smak også, og det var den ! Jeg anbefaler alle om å sjekke ut denne nettsiden, den er utrolig inspirerende!


Vi måtte lage litt kransekakegodis i svenske farver

Muffins hører med til kalas


Inni var det sjokoladekake med eggedosis-smørkrem og bringebær
 Nå snør det ute, og på nettavisene står det at vi kan vente oss 30-40 cm i løpet av et par dager! Ja vel, da må vel noen sette i gang å måke etter hvert. Rådyrene hadde kost seg fælt med fugleneket i går natt, det blir vel vanskelig for dem også nå, med mye snø!  Det var så skittent ute nå at det blir fint med ny, hvit og ren snø!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar