mandag 4. april 2011

Synni fra Rogaland

Det gode liv…..

Tro ikke på de som sier at det gode liv kommer senere…..
Livet KOMMER ikke,
livet ER
Hold OM og hold AV...

Spredning av kreft, det er det som alle kreftpasienter tenker på, om ikke hele tiden så ligger det i hvert fall i tankene store deler av tiden og dagen. Kreftforeningen.no har mange blogger på sin hjemmeside. Her blir vi på en måte kjent med hverandre, og følger med på opp- og nedturer. En av dem som jeg følger er Synni.

Sitatet over er klippet ut fra Synnis blogg om sin uhelbredelig kreftsykdom. Synni er en inspirasjonskilde og et forbilde for de fleste. Hun er aktiv, kanskje kan hun nesten beskrives som hyperaktiv noen ganger. Med uhelbredelig kreft står hun på, trimmer, sykler, kjører unger hit og dit, blogger og ordner opp. Hun er et bevis på at selv de som får kreft med spredning til resten av kroppen kan leve både godt og lenge!

Vi lar henne fortelle selv (med hennes tillatelse):

Om meg,Synni.
Bosted: Klepp, Rogaland, Norway

Jeg fikk konstatert brystkreft med spredning til lymfesystemet i 07.05,41 år gammel.
To år senere,i 07.07,ble det konstatert spredning til skjelett.Sykdommen har nå blitt uhelbredelig.
I 09.09 ble det påvist en liten flekk på lever som ligger i ro.Kjempebra!!

Tok ny skj.sci.i 09.10,som viste betydelig økning på skjelettet..
Flere nye plasser med metastaser,bl.a.hofte v side,hodeskalle,skulderblad,ribbein og økning på steder med tidligere metastaser.

Jeg får palliativ behandling og er stort sett smertefri så lenge jeg ikke gjør noe spesielt,hihi,det er enkelt gitt!!
Uansett,så har jeg bestemt meg for å leve leeenge!! Dermed basta!

SÅ LENGE DET ER LIV, ER DET HÅP!!!!

Jeg har satt meg noen nye mål for vår og sommer:

Jentebølgen 26.5.11
7-nuts-tur 29.5.11
Nordsjørittet 11.6.11
Starasosarittet 4.9.11


Linken til hennes egen blogg:

http://uhelbredeligkreftsyk.blogspot.com/

*******************************************

2 kommentarer:

  1. Har lest bloggen din og flere andres blogger en stund....
    Som du og sikkert flere andre lesere så er jeg veldig innponert av Synni, positiv og sterk.
    Min datter fikk også brystkreft for snart 3år siden, bare 31år.
    Hun var sterk og positiv hele tiden, jeg spurte mange ganger hvor hun hentet styrken fra..
    Hun skrev også blogg om sin kamp, grethes kamp bloggspot.no

    SvarSlett
  2. til anonym: Jeg fant bloggen og det var sterkt å lese om din datter. Det gikk veldig fort fra hun fikk diagnosen til hun døde. Jeg håper det går bra med mannen og barna, og med dere alle !

    SvarSlett