torsdag 7. april 2011

Jeg venter på varmere dager!


Nærbilde av kakepynten, laget av marsipan

Nå håper jeg at det snart blir varmere her igjen, og det ser ut som om jeg får ønsket mitt oppfylt.  I følge værmeldingen så skal det bli varmere og bedre på fredag og lørdag!! Da skal det bli litt soling ute igjen.  Godt påkledd selvfølgelig, her er det bare ansikt som soles foreløbig.

Nå er jeg nede på 2,5mg prednisolon pr dag, og det er ikke mye!  Jeg skal ha det helt til jeg skal til lege den 13.april, så får vi se hva som skjer etter dette.  Jeg føler meg slett ikke så aller verst.  Bortsett fra at jeg ikke klarer å gjøre alt som jeg gjerne ville så er det ganske bra. 

Jeg prøvde meg på kakebaking før helga, og hadde faktisk ikke krefter til å kjevle ut sukkerpastaen som kaken skulle trekkes med!!  Men når man har en sterk gubbe for hånden så går det jo greit å mangle litt krefter også.  At hele greia revnet da jeg skulle legge trekket over kaka, det er jo en annen historie, men kaka ble veldig god likevel!!

På lørdag får vi besøk av vaskeengelen igjen, så i morgen må alle krefter brukes til rydding.  Vi roter og slenger rundt oss her, godt at vi må ta oss sammen annenhver uke ihvertfall.  Men det har noe med krefter å gjøre dette også, ikke å rote, det klarer jeg veldig godt.  Rydding krever krefter og mye tråkking fram og tilbake, det er god trim det! 

Det var et stort jordskjelv i Japan igjen i dag, styrke 7,1, i samme område som den store katastrofen.  Dvs at "våre" ikke ble rammet eller berørt på noen måte.  UD fraråder fremdeles å reise til Japan, så nå ser det ikke lyst ut for japanturen for våre ungdommer her.  Men det er jo enda noen dager til planlagt avreise....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar