mandag 27. oktober 2014

Norwegian, Slettmeg.no, Facebook og Skype



Jeg har opplevd mye rart i forbindelse med endring av navn og abonnementer ved min kjæres død.  Det har jeg da beskrevet i blogginnlegg og mange andre steder. Telenorsaken har jeg videresendt til Datatilsynet. Bankkontoen er det neste jeg skal ta fatt på, jeg må ha innsyn i hva som skjer på konto for å kunne overholde mine forpliktelser.

Heldigvis, det finnes positive hendelser også, og der må jeg bare trekke fram Norwegian først og fremst.  Min mann hadde Norwegiankortet.  Dette er et kort som egentlig er kredittkort, - , Visa.  Hver gang man handler og betaler med dettte kortet så får man cashpoints som kan brukes til kjøp av flybilletter.  Da han døde så stod det jo en del på den kontoen, både saldo og points.  Jeg skrev et brev, sendte med skifteattest og ba dem om å overføre cashpoints til min konto, og slette hans konto. Jeg betalt jo inn det som stod som gjeld.  For ikke lenge siden fikk jeg melding om at dette var utført, Cashpoints var overført til meg og kontoen slettet.  Et hyggelig, enkelt og lettfattelig brev.  Og mine poeng for å kjøpe flybilletter økte, enkelt og greit.  Det var veldig overraskende at jeg fikk overta hans poeng, jeg hadde neste trodd at de var tapt.

Jeg bruker mitt Banknorwegian kort til ALT innkjøp.  Enkelt sagt, alt jeg handler, enten på butikken eller på nettet blir kjøpt gjennom dette kortet.  Man må ikke handle på kreditt heller hvis noen har motforestillinger mot det.  Det går an å sette inn en sum hver måned som man kan handle for. Uansett, handler man på kreditt, så MÅ man ikke glemme å betale fakturaen ved forfall.  Glemmer man det så kommer det jo renter i tillegg og da er jo bonuspoengene ikke mye verd.

Fakturaen jeg får ved månedsskiftet (på e-post selvfølgelig) den hjelper meg å holde rede på hva jeg har brukt penger på, hvor mye til mat, klær, apotetk, div div.  Vi har kjøpt noen flybilletter for disse poengene de siste par årene.

Dette er ikke et sponset innlegg, jeg får ikke noe betalt for å skryte av opplegget, men jeg synes de fortjener det, både fordi det er så enkelt å bruke og fordi de behandlet et dødsfall så enkelt og fint.  Men hvis noen vil hjelpe meg å oppnå flere poeng her så kan de skaffe seg dette kortet via min vervelink som finnes her.  Da får jeg 200 points for hver som får kortet og tar det i bruk.

Verve, Banknorwegian


Enda mer positivt:  Det finnes en webside som heter slettmeg.no, meget aktuelt for mange av mange årsaker.  Jeg hadde jo hånd om en skypekonto som skulle slettes og fant fram oppskriften.  Det forgikk via chatting med en hyggelig dame på andre siden, Grace, og hun startet seansen med å kondolere meg!!!  Jeg hadde jo da skrevet at jeg ønsket å slette min manns avdøde konto.  Hmmm har Telenor kondolert?  eller Hafslund??  Nei de gjør vel ikke slikt i Norge.  Vel. skypedamen gjorde det, og hun hjalp meg gjennom diverse spørsål,Alt var på engelsk men det gikk bra likevel.
Jeg kunne se at han stod på min kontaktliste fremdeles, men jeg slettet bare  navnet fra min liste.  Uansett, jeg fikk melding om at kontoen var "død" og ikke kunne pålogges på noen måte.

På Facebook hadde jeg to valg, enten "fryse" kontoen slik at alle bilder og opplysninger ble stående, eller slette kontoen.  Jeg valgte å fryse den, Der var en del album og bilder som kan være fint å ta vare på.  Jeg har ikke hørt eller sett noen endring siden jeg sendte dette, men det kommer nok etterhvert.  Kanskje velger jeg å slette kontoen senere..

Jeg legger ved reklameteksten for Banknorwegian.kortet, selv om jeg ikke får betalt for det.....man må jo ikke ha betalt for alt man gjør, jeg må jo bare fortelle om det jeg er veldig fornøyd med!!!




Verv en venn og få 200 CashPoints


Nå kan du anbefale Norwegian-kortet til venner og familie. Du får 200 CashPointsfor hver person du verver og som får sin søknad innvilget.
De du verver får 200 CashPoints første gang de tar kortet i bruk.
Du kan verve så mange venner du ønsker og hver vervede person kvalifiserer for vervepremie. Du må selv ha kredittkort fra Bank Norwegian for å kunne verve.
Tips noen du kjenner om å søke kortet via din personlige vervelenke. Dersom søknaden skjer via denne lenken vil du automatisk bli tildelt vervepremie straks søknaden er innvilget. Du kan sende den samme lenken til så mange bekjente du ønsker. Din personlige vervelenke er

https://www.banknorwegian.no/Verve/3FOMER4T

Anbefal kortet til dine venner og motta 200 CashPoints i vervepremie for hver venn som skaffer seg kortet. Dine venner vil også få 200 CashPoints første gang de begynner å bruke kortet.


1 kommentar:

  1. Har kredittkort fra Banknorwegian, så jeg kan ikke hjelpe deg med cashpoints, de beholder jeg selv ;-) Skjønner at du har Skifteattest nå, da kan du gå i banken med den og få overført din avdøde manns penger til deg. No problem! Det ser ut som om ting løser seg for deg nå og at livet er lysere, det fortjener du.

    SvarSlett