tirsdag 22. januar 2013

En merkelig verden........

Jeg tenkte først å skrive "En gal verden", men ombestemte meg.  Tusenvis av unge jenter vil vel være helt uenig med meg i at det er en gal verden vi lever i.  Jeg tenker på bloggjenter, jenter som kan tjene opptil 100.000 kr på en måned!!  Nå er det nok ikke så mange som tjener et slikt beløp i måneden, det er vel kanskje bare en håndfull, men likevel.........Denne håndfull med jenter har tusenvis av tilhengere.
Denne jenta som jeg linker til her, starter bloggen sin med denne introduksjonen:

Hei! Mitt navn er Therese og jeg er 18 år. Denne bloggen har jeg holdt på med i over 3 år, og det er noe jeg trives veldig godt med. Det er blitt både en hobby og en jobb for meg. Jeg skriver hovedsaklig om hverdagen min, sminke, mote, hår osv. For kontakt kan du bruke oppgitte mailadresser under, og ønsker du å sponse eller ha et samarbeid bruker du reklamemailen.


Hun startet da hun var 15 år, og hun har jo virkelig lagt sitt gullegg, så lenge det varer, og det kan det jo, vare lenge mener jeg.  Det er vel soleklart at reklamesalg gir penger i kassa, med så mange visninger pr dag.

Her er linken til bloggen hennes, og jeg har laget link til det siste innlegget hennes pr i dag.  Ja hva synes dere da?   Er dette verdt en månedslønn på 100.000?  Er det så godt skrevet og så meningsfylt at det gir noe til 56.000 unge jenter?  Daglig?

Akkurat nå ligger hun på 2. plass på Blogglisten.no etter Fotballfruen som topper listen med over 100.000 visninger pr dag.  Fotballfruen stiller nok i en annen klasse.  Hun er eldre enn Therese og hun er utdannet journalist.  Temaet hennes er også klær, sminke, hår i tillegg til trening og kost.
Jo det er en merkelig verden..........

Min blogg, kreftbloggen, har hatt over 90.000 visninger siden jeg startet den i 2010.  Jeg er ganske imponert over dette!!  Det er sånn ca 100 innom hver eneste dag.  Jeg burde vel døpe den om til kreft/samfunnsbloggen snart.  Jeg har jo begynt på det fjerde året etter kreftoperasjonen, og jeg ser at jeg heldigvis fjerner meg mer og mer fra å være kreftpasient til å bli et vanlig menneske igjen!!

Jeg tror ikke jeg hadde fått flere "tilhengere" om jeg hadde fortalt hva jeg hadde på meg, dagens outfit, rett og slett.  ville blitt omtrent slik:  Blå treningsbukse, ukjent merke, opprinnelsesår ca 1980.  Hvite crocks med blomstermønster, kjøpt på Kypros i 2006.  Orange jakke med flettemønster, merke Womens wear, årgang 2009.  Akk ja for en underlig verden..........


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar