fredag 21. september 2012

Jeg blir skremt.........


Hvor ble det av den tiden da oppgavene i livet passet til kunnskapene man hadde ervervet seg?  Hvordan kan noen menneske gå fra å være forsvarsminister den ene dagen, og helseminister den andre dagen?  Husker veldig godt Strøm- Erichsen som uttalte seg skråsikkert om forsvar og raketter den ene dagen, og neste dag var hun like kjepphøy skråsikker på helsetjenester.  Det er absolutt ikke troverdig, jeg mister all tillit til våre styremakter av dette.  Hvordan kan Støre gå fra å være utenriksminister i går til helseminister i dag? 
Nå er jeg virkelig bekymret.  Hva og hvem er det som bestemmer dette?  Er kunnskaper og erfaring en ballast som ikke teller det minste lengre?  Skal ikke justisministeren ha greie på jus, og næringsministeren vite litt om næring?  Skal ikke finansministeren ha litt peiling på økonomi?  Det var slik en gang. 
Nå ser det ut som om det er nok hvis man er i det samme sosiale nettverket som det heter på nyspråket.  Eller så er det nok hvis man er inngiftet eller fjerne og nære venner, og medlemmer av samme unevnelige klubber!  Kunnskap teller jo ikke i det hele tatt.  Jeg er skremt.

Støre er en mann jeg har vært stolt av, som utenriksminister.  Han tilhører ikke det partiet jeg ville ha stemt på ved neste valg, men hans kunnskap, nettverk og kjennskap til den jobben han har utført synes jeg er betryggende.  Og nå står det smurt ut over nettsidene at han kanskje tar over som helseminister!!!  Galskap.  Ikke at han overtar som helseminister, han er en klok, intelligent og dyktig person, men at han slipper roret som utenriksminister, det er galskap.
I dag hadde jeg planlagt å kaste mer dritt på Strøm- Erichsen og Helse-Øst etter gårdagens møter og begivenheter, men dette tok liksom pusten og motet fra meg…….Jeg får samle meg litt her!  Det er jo helsevesenet jeg er opptatt av og har mange meninger og erfaringer med.

4 kommentarer:

  1. Enig i alt du skriver, men hvorfor kaller du konsekvent eks helseminister Strand Erichsen, se forrige blogg, hun heter Strøm-Erichsen, he he :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det er rettet nå. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, kaller henne for Strand. Det må være fordi jeg blir så opphisset bare ved tanken på hennes framferd på TV og aviser, at det blir en slags black-out i hjernen, he he

      Slett
  2. Huff ja, vi er vel alle litt sinte, Ahushistorien vil ingen ende ta og nå en ny helseminister. Sikkert en flink mann, men en flink helseminister? Jeg forstår ikke det politiske systemet i Norge lenger, her blir ministere byttet ut, nesten aldri kastet ut, de blir bare gitt et nytt ministerium eller et de har hatt før og ikke lykkes. Om det blir noe bedre hvis en ny regjering overtar? Hvem vet.

    SvarSlett
  3. Flinke Jonas er vår nye helseminister og da blir alt så meget bedre, ha ha. Han og familien bruker privat helsetjeneste, Volvat, men iflg uttalelsen på Dagsrevyen er det fordi de bor i nærheten og alle kan oppsøke Volvat. Ja sikkert, det koster jo 'bare' kr 1.000 å få et kvarters konsultasjon og det har jo alle barnefamilier og minstepensjonister råd til. Tenker på sangen Einar Schanke sang for mange år siden: "Nå går det rett på dunken"
    Hilsen fra Mormor

    SvarSlett