tirsdag 8. februar 2011

Solen skinner!

Den gjorde i hvert fall det før i dag. Jeg kledde på meg og gikk ut for å se på snøfreseren min, min kjære mann! Det er en snøfreser som er lett å starte for tiden. Han har nemlig gått på hjerteskole på Ahus, og der har han lært at snømåking er ikke så farlig lengre, så lenge man varmer opp først. Så han går da til posten, ca 2km t/r, og etterpå måker han snø, ferdig oppvarmet. Jeg tror nesten han liker det litt også! Det var deilig å være ute, og solen varmet faktisk i solveggen. Jeg tok masse bilder av snø og sol. Tenk så deilig det skal bli på Lanzarote, tirsdag om to uker!

Jeg ser ikke så svart på det lengre, det var en glipp det der, på morgenkvisten i dag. Men men, det er vel lov å være litt svart av og til, men man bør kanskje ikke plage andre med dette. Jeg angrer litt på det. Når jeg kikker bakover i bloggen min, så er de siste innleggene negativt ladet, og det er jo synd, for jeg er jo egentlig veldig fornøyd med det meste. Kan vel ikke garantere at det ikke kommer noen svart dag igjen, men da får jeg sette inn mottiltak straks.

Jeg har fått innkalling til ny tremånederskontroll på Ahus, 15. mars. Jeg er så heldig at jeg har truffet samme lege hver eneste gang, håper det fortsetter slik. Har hørt om andre som møter en ny lege hver gang. Det må være slitsomt. Jeg møter samme hyggelige menneske, som husker alt om meg. Til og med de gangen jeg har ringt til sykehuset, pga av ett eller annet, så husker hun hvem jeg er, og hun må ikke slå opp journalen min engang, helt fantastisk. Fastlegen min er også med på ”laget”, veldig hyggelig og omtenksom. Jeg kan ringe, og kommer inn til time omtrent på øyeblikket, hvis jeg ber om det. På Ahus denne gangen blir det blodprøver, røntgen og vanlig sjekk. Det er betryggende. Pusteprøver var sløyfet, og det er like greit, jeg blir jo ikke bedre i kapasitet selv om de måler det hele tiden. Jeg klarer meg jo uten surstoff, og det er jo strålende!

Reisebloggen min vokser, og det er mange innom og kikker og leser. Jeg er faktisk nr 24 på blogglisten for hele landet, for alle over 40 år, hi hi, det er vel ikke verst for en gammel dame med ny reiseblogg!! Og så er jeg nummer 2 i vår kommune, uansett alder!


Kornbandet er vel snart spist opp tror jeg

Spor i snøen


Snart ferdigmåka, og det kommer mer på torsdag sier noen

I kveld har vi spist Smilende laks til middag, med rødvin til. Det passet bra synes jeg!

2 kommentarer:

  1. "Smilende laks" m/ rødvin hos Ellen og Johannes smaker fortreffelig. Det kan jeg skrive under på!!

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Egil, vi hadde ikke moltekrem til dessert i dag da, men det var bra likevel!

    SvarSlett