tirsdag 24. mai 2016

Fra de sykes verden....

....eller hvordan var nå det igjen?   Jo da, jeg samler visst på diagnoser, fra det ene til det andre.  Dagens er denne:
Betennelse i akillessenen forekommer ofte blant idrettsutøvere.
Ha ha, jo visst, idrettsutøver, ja det skulle man vel tro.  Visst har jeg gått opp og ned bakken vår her ganske mange ganger de siste tre dagene, med søppelposer til søppelkassen.  Og hvorfor, jo har da ryddet i gammelt skrot, og det var tømming i morges. Det må jo være den idretten jeg har bedrevet.......og det gjør meg et øyeblikk fortvilet, skal jeg ikke tåle og klare såpass en gang?
Min fortvilelse går fort over, det er da så mye annet jeg kan klare.......og det har vel noe med alder å gjøre også dette her.
Det gjør skrekkelig vondt, og medisinen var-  holde foten i ro, smøre inn hælen med noe guffe og så vente en uke.  Så derfor har jeg sittet i ro i hele dag, hjulpet en venninne med blogg, fikset klær til Sanitetforeningens bamse og ellers ikke gjort noen verden ting.  Slik ble bamsen forresten, skikkelig "kul", han skal være med på utlodning til høsten og jeg tror gyngestolen skal få følge med.
Ellers, fra de sykes verden, jeg aner en smule forbedring på forverrelsen som inntraff sist sommer. Faktisk så gjør jeg det.  Det hender at jeg sover hele natten uten hosteanfall, og det er veldig bra. Kanskje det blir like bra som det var i fjor på disse tider?  Med det reiseprogrammet som vi i Artig-reiser har lagt opp så er det sannelg best om helsen er god.  Tre turer på kalenderen, det er mye å glede se til.
I dag har jeg ringt til mine Kols-eksperter for å drøfte om det er mulig å fly til Cannes uten surstoff  Flyturen tar 2 timer og 50 min, og det ligger litt sånn i grenseland hvorvidt jeg må ha med surstoff eller ikke.  Selve apparatet er helt greit å hale med seg.  Det som er vanskelig er på flyplassen, der borte, dvs ikke Gardermoen, men når jeg skal hjem igjen.  Da er ikke papirene som følger med apparatet like enkel å forholde seg til for betjeningen som skal slippe meg inn på flyet. 
Vel vel får håpe jeg kan dra uten, skal ringe dem tilbake i slutten av uken. 
Og selvfølgelig er det slik vet dere, i alle fall alle dere som har eller har hatt kreft.  enhver smerte som dukker opp i kroppen, det er helt sikkert en ny kreftsvulst.  Det er slik vi tenker, ihvertfall en stund....... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar