mandag 29. august 2011

Jeg har fått livet tilbake!


I dag. I dag føler jeg at jeg har fått livet mitt tilbake. Hvorfor akkurat i dag? Jeg har nettopp ryddet i gamle papirer. Papirer jeg skulle ha sendt inn for å få tilbake for transport, det ble aldri gjort. Jeg fant gamle resepter. Kvalmestillende i alle slags fasonger og styrker. Smertestillende av mange slag. Jeg falt litt i tanker ved synet av disse reseptene. Du verden for en tid det var, cellegifttiden. Livet var ikke akkurat så lystig i fjor. Livet var rett og slett kvalme og smerter, men ikke angst. Tankene klarte ikke engang å dra så langt at man fant angsten. Det var kun her og nå.

Nå har jeg revet alle disse reseptene i mange mange småbiter og kastet dem. De gav meg noen tilbakeblikk.

I dag har jeg også ringt poliklinikken på Ahus. Jeg trodde at jeg skulle inn til ny tremåneders-kontroll i august men har ikke fått innkalling. Vi må jo passe på litt selv. Det har jo vært ferietid, post kan komme på avveier og det ene med det andre. En hyggelig dame på poliklinikken kunne fortelle meg at jeg var satt opp til innkalling i november!! I november. En ny fase er begynt. Kontroll hvert halvår istedefor hver tredje måned.

Søndag var vi ute på rekognoseringstur til Operaen. Vi skal dit på konsert i september og ville finne ut av parkering og adkomst og diverse på forhånd. Livet mitt har blitt endret, vi må av og til tenke på nytt. Det er helt i orden, jeg har fått livet tilbake!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar