tirsdag 16. november 2010

Kvalme og Herbalife

Da jeg fikk stråling og cellegift, ble jeg plaget av en forferdelig kvalme. Nå 9 mnd etter siste cellegiftkur hender det fremdeles at jeg blir kvalm, og da kan det vare et par-tre dager. I stråle- og cellegiftperioden tok jeg av ca 20 kilo, og det er ganske mye for meg.

På sykehuset anbefalte de meg forskjellige næringsdrikker og ernæringspulver, men ikke noe fungerte. De ferdige drikkene ble jeg enda mer kvalm av, og det pulveret jeg skulle blande inn i forskjellig mat fungerte heller ikke. Jeg ble også anbefalt å skaffe meg en blender og blande meg forskjellige typer av smoothie, sunt og godt for en utarmet kropp som min.

Herbalifeshake (Formula 1) kom inn i mitt liv ved en tilfeldighet. Jeg har alltid forbundet Herbalife med slanking, og det var jo ikke akkurat det jeg skulle, slanke meg! Men dette er jo også ernæringspulver, et helt balansert måltid, med mange forskjellige smaker. Jeg lager meg en smoothie, med vann, forskjellige bær , jordbær er favoritten, har oppi pulveret og litt proteinpulver i tillegg til en dæsj olivenolje. Dette sklir ned uansett hvor kvalm jeg har vært, og det beste i kvalmetider er vaniljesmak. Sjokoladesmak er også godt, og cappucino er heller ikke verst men passer ikke akkurat sammen med jordbær.

Jeg har brukt denne shaken i tillegg til frokost og andre måltider i gode perioder, og etter at jeg har spist. I kvalme perioder har det blitt mest av shaken og mindre av vanlig mat. Takk og pris for at jeg fant noe jeg kunne få i meg i kvalme tider. Jeg har ikke gått ned i vekt siden jeg slutta med cellegift, har heller ikke økt vekta noe særlig, men jeg føler meg stort sett frisk nå. Jeg tror denne blandingen av herbalifeshake og fruktsmoothie gir meg krefter og energi. Jeg merker det hver gang jeg sluntrer unna dette tillegget, da blir jeg slapp og sliten.

Det finnes også en ”sjokolade”, proteinbar med sitronsmak. Dette er et lite måltid i seg selv, og det smaker utrolig godt. Alt dette kan kjøpes via nettet, og adressen finner du her:

http://www.herbashop.no/a1n1

Ellers finnes det mye info på Herbalifes infoside:

Det meste er vel kanskje vinklet mot slanking, men som sagt, dette kan også brukes som et viktig tillegg for slike som oss som ikke vil tape flere kilo , og samtidig bli sterkere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar