lørdag 12. september 2015

De er enige, og jeg er superfornøyd......

Erna Solberg krever at Danmark og Sverige registrerer alle flyktninger, og Gahr Støre er enig.  Er det ikke flott?  Nå er det vel tvilsomt om de klarer det, det er vel en grunn for at dette har feilet i alle land flyktningene har passert, men viljen er ihvertfall der, og meningen, og enigheten.........
Jeg legger ut link til artikkelen i VG nederst på siden her.  Og da er det slett ikke bare jeg som mener at det er en stor risiko å slippe alle ukritisk over grensene i dette tilfellet.  Det er forresten ganske fantastisk å lese alle kommentarene fra personer som mener at det er galt å stoppe noen med slik registrering.

I tillegg til ha fått medhold fra Solberg og Gahr Støre så er jeg så fornøyd i dag. Hele juli omtrent var jeg innlagt på ahus.  Hele august gikk med til å komme meg på bena igjen.  Jeg har vært så syk at i perioder så trodde jeg at jeg aldri kom til å bli frisk igjen.  Jeg måtte ha hjelp fra hjemmesykepleien til det meste, kjørte rullestol innendørs, fikk hjelp til både avkledning og påkledning.

Når slike som meg får lungebetennelse og luftveisinfeksjoner så kan det skje at man blir satt ganske tilbake med pustekapasitet, for alltid.  Jeg var spent og ganske engstelig om det ville skje denne gangen.  Nå kan jeg si at jeg har gjenvunnet min kapasitet, den jeg hadde før jeg ble syk.  Nå klarer jeg meg selv på alle måter, ja ihvertfall slik jeg klarte meg før.  Til og med støtte strømper for hovne bein klarer jeg å fikse, ikke verst, for det er ganske tungt og vanskelig.  Hjemmesykepleien skal fortsette å ordne medisiner til meg.  Det er av og til vanskelig å komme seg til apoteket i all slags vær så det er godt at noen tar seg av dette.

Jeg har vært på Martina Hansens Hospital.  Jeg fikk ikke stryke noen diagnose der, men jeg får sette ned kortisondosen.  Og vi var vel enig om at min Polymyalgia var inne i en rolig fase.  Mine blodprøver var helt normale, CRP på 3 og Senkning på 23.  Det er innenfor normalen,  håper det holder seg der.  Jeg var ellers veldig "bevegelig" og oppgående som legen sa....På mandag skal jeg ned i kortisondose, og da er jeg på en dose som skal hjelpe meg til å bli bedre i huden som gjør veldig vondt for tiden.  Kanskje jeg blir tynnere i ansiktet også, jeg håper det.  Nå har jeg lenge følt meg som en hvetebolle med rosinøyne, ha ha, og sett slik ut også.  En velkjent bemerking fra andre er:  "Å er det deg, jeg kjente deg ikke igjen!!"

Jeg hoster fremdeles, det liker jeg ikke.  På Ahus sa de at det ville vare ganske lenge så jeg får vel bare være tålmodig, jeg føler meg jo ganske sprek og i god form likevel.  Været i dag er litt tvilsomt, jeg tar meg jo alltid en rullestoltur i solskinn.  Kombinerer med handletur og hente post.  Snart blir det kanskje vinter og da blir det vanskelig.  Jeg tror jeg tar sjansen likevel, selv om det er grått ute.

I dette innlegget har jeg funnet fram et bilde av Tarzan.  Jeg savner ham!!!  Det hender jeg tenker at jeg skal få meg katt, men det går som oftest over når jeg tenker på forpliktelsene, jobben og alt som følger med.  Besøk hos dyrlege, kattekasse, oppdragele osv.  Eller kanskje jeg kan anskaffe meg en ferdig oppdradd katt?  Hmmmmmmmm.....................

Solberg og Gahr Støre er enige

1 kommentar:

  1. Godt å høre du føler deg bedre. Og fortsatt god bedring. Skaff deg omplasseringskatt du Ellen. "Redder" en som fortjener det, og du får hyggelig selskap 😄 Vi gjorde det for ca fem år siden. Fungerte veldig bra selv om vi allerede hadde en katt.

    SvarSlett