søndag 23. juni 2013

Sørgelig........

Det er ikke bra for meg å lese så mange sørgelige blogger!!  Jeg har vært inne i en aldri så liten depresjonsperiode.  Jeg slutta til og med å trimme, fordi jeg syntest det ikke var noen vits i det, jeg ble jo slett ikke bedre uansett.  Var like funskjonshemmet og elendig uansett hva jeg gjorde.  Jeg skrev på bloggen for noen innlegg siden at jeg ikke tenkte så mye på kreft lengre.  Ha ha jo jeg hadde ikke før skrevet det ned på papiret før hypokonderkreftspøkelset overmannet meg fullstendig.  Vondt både her og der, spredning overalt, sikkert.  Våknet midt på natta og var overbevist om at jeg hadde fått hjerteinfarkt!  Men heldigvis, et hjerteinfarkt kan vel ikke kureres med et glass vann og en liten halvitmes tenkero. 

Det har gått over nå, jeg ser lyst på verden igjen.  Tror til og med at jeg skal begynne å trimme igjen.........selv om jeg vel har mistet den troen jeg hadde til og begynne med, at jeg skulle bli så mye bedre og sprekere.  Det tror jeg ikke lengre.  En pustekapasitet på 25% er ikke akkurat allverdens å løpe rundt med, men jeg får vel fremdeles prøve å venne meg til det.  Det er kanskje vanskelig fordi det skjedde jo så fort.  Vanligvis når man har Kols så går det sakte nedover, men hos meg så skjedde det jo plutselig i og med at jeg måtte fjerne en lunge.

Jeg har fulgt med på noen kreftblogger, og det er jo så sørgelig.  Ulstadtausa døde nettopp, 42 år gammel.  Hun hadde håpet helt til det siste.  Planla nesten å dra til Kina, der skulle det være hjelp å få.  Hun var så veldig levende og plutselig så står det på bloggen hennes at hun er død!!  Det skjedde så plutselig.  Det er så mange som har fått spredning og tilbakefall.  Det forteller meg vel også det at det er viktig at vi som fremdeles lever og ikke har fått spredning og tilbakefall, det er viktig for alle de andre at vi fremdeles finnes her i blogglivet, på kreftforeningen.no og andre steder.

Men jeg kjente det på meg selv at jeg hadde ikke godt av å lese bare slike sørgelig historier med dårlig avslutning.  Det gjorde noe med meg, og det var ikke bra.  Nå har jeg puttet inn morsomme blogger på blogglisten min, blogger jeg koser meg med.  Det finnes så utrolig mange gode skribenter der ute i denne bloggverdenen.  Blogglisten min finner du til høyre for selve innlegget mitt.  Flere skal jeg finne også, blogger som kan gi meg et smil med på dagen.......


Og snart er det Skudefestivalen. og da skal vi dit!!!

8 kommentarer:

  1. Det holder jeg med deg i :-) Les glade blogger :-) Det kan ligge mye mening og dybde også selv i de glade bloggene. Jeg leser også mange glade blogger i løpet av en dag, og en som får meg til å le hver dag er både Kjerstisandnes.blogg.no (MOrgenskriblerier) Og Ladyaugust.blogg.no, og stussli.blogg.no, hvis du vil ha noen tips til blogger man trekker på smilebåndet av :-) De er samtidig lune, og viser flere sider av seg selv,selv om det er mye moro :-) Vi trenger jo alle å ha et positivt fokus på livet, og det kan jo være forskjellig hvordan man får det fokuset, men god lesning, gode turer og gode samtaler er jo en fin vei å gå :-) GOd klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja også har jeg jo Frodiths blogg, den er en glad blogg, med mange artige påfunn, kanskje du til og med fortjener et hjerte igjen snart!!

      Slett
  2. Helt enig med frodith. Du bør absolutt ikke fylle sinnet ditt med sånt som bryter deg ned. Hver dag er et valg; hva vil du slippe inn, og hva velger du å stenge ute? I din situasjon vil jeg tro du er ekstra sårbar. Det er fornuftig av deg å beskytte deg selv. Det finnes mye positivt å fokusere på. Vel glipper det av og til. Det gjør det i hvert fall for meg. Det har hjelpt meg å ha mange gode blogg-venner med glimt i øye som heier på meg:):) Jeg blir faktisk litt sliten av å lese om andres smerter (kronisk ryggsmerter er mitt problem)
    Ønsker deg en god natt<3

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg ble sliten og deprimert av å lese om alle andres problemer. Jeg må nok fokusere på positive tanker, og det er det jo bare jeg som kan bestemme, ingen andre. Men det hender at begeret blir fullt på en måte, det var skjebner rundt meg her i dagliglivet også som var trist, som er trist. så da hender dt at det tipper over.

      Slett
  3. Håpet må man ALDRI gi opp!! Uansett..Tror det er veldig fornuftig av deg å lese noen morsomme blogger...ikke bare slike som blir en konstant reminder på din egen situasjon/eller som ligner...Håper du har hatt en fin dag idag og bittelitt trim/bevegelse er bedre enn ingenting:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Diva, og du har jo virkelig hatt nok sørgelig og tragisk i ditt liv som du må holde styr på!! Jeg må huske på at det er ikke alle tanker man skal tenke. Noen kan man gjemme bort, kanskje til en annen gang. Og når jeg roter rundt i tankene mine så er de hyggelige og positive absolutt i flertall!!! Nå skal jeg straks sette meg på trimsykkelen.......

      Slett
  4. Tror det er greit å lese litt blogger med triste innlegg, men for mye kan bli for tungt.
    Viktig å ha koselige ting å glede seg til, gleder meg også til skudefestivalen.
    Det å begynne å trimme er bra for alle og nå på denne årstiden er det så deilig å komme seg ut i frisk luft.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja greit med litt påminning om at livet ikke alltid er så lett for alle. I går ble vi veldig glade. Skudefestivalen hadde lagt ut vår youtube-video "Sommar i Skudeneshavn" på sin facebook-side, og derifra har den blitt delt og delt. det er så hyggelig at noen setter pris på det man lager, og det er jo gubben som synger så vakkert, og våre bilder fra Skudeneshavn. Og enda en glede i dag, har nettopp snakket med sønn, svigerdatter og barnebarn (2 mnd) i Japan, på Skype. Hvis du kikker oppe til høyre, mine favorittvideos, så er der en video med en japansk baby på, min gratulasjonsvideo til dem i Japan, med vakker melodi spilt av den nye pappan. Å ja, jeg har mange gleder i mitt livv, hvordan kunne jeg glemme det?

      Slett