fredag 20. mai 2011

Skrøpelige greier


Det er snakk om å klore seg fast til tro, håp og liv!

Nå har jeg vært hos lungespesialisten også, og det var i grunnen, på en måte, veldig deprimerende. Jeg fikk satt et tall på min lungekapasitet, og jeg fikk en beskrivelse. Beskrivelsen var ”skrøpelige greier”. Min ene lille lunge var en skrøpelig greie! Ja ja det kjenner jeg jo på hver eneste dag faktisk. Tallet var verre og skremmende. Et friskt menneske har en kapasitet på 4 – 6 liters volum, jeg har 0,5 liter !!!

Han trodde også det ville være vanskelig for meg å bygge opp noen muskler ettersom min lunge hadde så liten kapasitet. Det henger sammen det der med muskler og lunger og surstoff. Men…jeg tror ikke noe på det siste der, jeg mener fortsatt jeg skal klare å bygge opp muskler i beina slik at det blir enklere for meg å bære kroppen min.

Det er da bra så lenge man tror på noe i hvert fall, det går ikke an å miste håpet. Uansett, så har jeg et bra liv selv uten fjellklatring, skiløping, jogging og lange spaserturer. Det er en ting til som er underlig, alle disse legene jeg nå har vært hos utrykker forundring over at jeg klarer så mye som jeg klarer med min skrøpelige lunge og kapasitet. Nå er jo så klart håpet og troen og humøret veldig viktig i den sammenhengen, men jeg har nå begynt å lure på om den shaken jeg drikker omtrent hver dag også har betydning. Det er jo selvfølgelig Herbalife ernæringspulver blandet med vann, banan, olivenolje og jordbær.

Herbalife er ingen mirakelmedisin, men jeg tror kroppen har en egen kapasitet til å fungere bedre når den får riktig næring. Selv om ikke jeg ikke har fått endret de dårlige blodverdiene, så har jeg fått en styrkeeffekt som er helt fantastisk god. Jeg tror det er riktig mat (Herbalife) som gjør at min livskvalitet er så mye bedre enn det legene forventer ut i fra forholdene. I følge min fastlege, så er jeg i tillegg veldig tøff. Så da vet vi det også!

Ellers, vi koser oss med det jeg klarer og makter med, bare se her:

Fra min reiseblogg: Alene på fjorden!






1 kommentar:

  1. Det som opplevest som positivt, gjer uansett godt for deg!
    Ynskjer deg gode dagar!

    SvarSlett