torsdag 24. mars 2011

Det er lysere i dag

Snart er det kirsebærblomstring i Japan
Jeg ser litt lysere på verden i dag. Ikke så mye, men litt. Kunne få time hos fastlegen 11, april, men da er jeg ferdig med prednisolon og har ramlet ned i hullet igjen. Jeg ba telefondama om å finne ut av det, snakke med legen og gi meg en time før den datoen, så får vi se hva som skjer. Jeg lager nå en lang liste over ting jeg vil ta opp/få utredet.


Jeg klarte meg uten sterk smertestillende i natt også, og det er en opptur, virkelig. Det knitrer og spraker ikke så mye heller, så dagen i dag er bedre, ja absolutt. Kanskje jeg til og med klarer å få på plass alle klærne etter Lanzarote-turen.

På Lanzarote ble alt pakket uten sortering, skitten og rent, brukt og ubrukt. Vi hadde jo litt krise på det tidspunktet. Her hjemme så ble jo gubben alene om utpakking ettersom jeg forsvant til sykehuset, og han vaska like godt alt sammen, var jo ikke noen annen løsning egentlig. Han er sannelig flink den der gubben min. Jeg fikk en liten kommentar da, at jeg hadde klær for hver eneste dag med meg. Hmmm ja jeg hadde visst det, og så ble mesteparten ubrukt, jeg gikk rundt og vassa i treningsbuksa mi. Stygt gjort! Casas Heddy var nok et litt finere sted enn vi pleier å være på, for jeg hørte noen bemerkninger mellom gjestene, til hverandre: ”Så pent antrekk du hadde på deg i går kveld da!” Men mine pene antrekk forble ubrukt, og det kunne være like greit det. Nå er de til og med dobbeltvasket.

Jeg har gått ned to kilo på disse fire ukene, Kanskje jeg skulle kvitte meg med noen klær for å få bedre plass i skapet? Men jeg vet ikke hvilken størrelse jeg skal ta vare på, jeg har noen forskjellige størrelser etter disse to årene som har gått.

Nyheter fra Japan i dag:

Kl 17.24 og 17.28 japansk tid, to nye store skjelv på 6.1 i samme område som tidligere. Huff, det må være forferdelig at det ikke kan gi seg snart. Og det er helt utrolig at det ikke skjer større skader enn det gjør, med slik styrke. Jeg har jo selvfølgelig link til jordskjelvsidene i Japan, og følger med til stadighet.

http://www.jma.go.jp/en/quake/00000000091.html

Ambassaden er flyttet til Kobe , og radioaktiviteten I Tokyo er foreløpig omtrent som en eller to røntgen i året, for oss vanlige mennesker. Kan ikke skjønne at det skal bli så store overskrifter av det!

Harald hilser, og ber oss om å ta vare på hverandre!







1 kommentar:

  1. Hei du!!
    Fint at du føler deg litt bedre idag!! Man må ta vare på de små tingene...
    Vi snakkes jo av og til, men ville bare si at du må hilse til Harald og Japan!! Si at vi alle tenker på dem der nede, og beundrer folket for deres sinnsro. Om det går ann å si...Klem klem;))

    SvarSlett