onsdag 6. januar 2016

Nei nå ble det stille her.......

Det eneste som bråker er isen som ramler ned i fryseren.  Endelig ble det kuldegrader nok for å plassere alle frosne matvarer på balkongen, og så avising av fryser.

Trettendedag-jul, ja det er avreisedagen fra gammelt av, og slik ble det her også.  Siste julegjest reiste i dag tilbake til Japan.  Meningen min var da å plukke ned jula, men så ble det fryserjobbing istedefor.  Men det kommer vel en dag i morgen, og da er det ryddig og rent i fryseren og gammel mat er kastet.

Så - i morgen skal jeg plukke ned jula, kanskje.  Det kan vel hende at jeg ombestemmer meg og blir sittende med strikking istedefor.  Nå har jeg begynt på Nancy-genser til mitt andre barnebarn i Sverige. (bildet til høyre)  Marius-genseren ble ferdig og overlevert til nyttår, og det ble veldig bra bortsett fra at den ble større da jeg vasket den. Jeg har fått noe forklaring fra garnprodusent, slikt superwash-garn må ikke bli liggende i vann, da utvider det seg.  Jeg brukte ullvaskeprogrammet på maskinen, og det er mulig at programmet tok "pauser" i vaskingen" noe som slett ikke var bra. Den skulle blitt vasket som vanlig finvask 40 g.  Så da vet jeg det til en annen gang.  Det var babyull superwash jeg brukte.

Det har vært en fin jul, stille og rolig de første dagene.  Så kom det gjester fra både her og der og nyttårsaften var vi 8 til bords, og det var vi flere dager til middag i romjula og etter nyttår.  Det var ikke de samme åtte hver dag, det ble litt utskifting.

Litt rydding har vi også klart, japaneren fikk rydda litt opp i gamle minner og tok med seg en del til Japan.  En ekstra koffert ble nødvendig og et lass til søppelfylling fikk vi også ordnet med.

Det vi strir meste med for tiden er jo utleie av hybelleiligheten i kjelleren.  Det viste seg at vi nok må ha full renovering av badet, og det blir jo både dyrt og tidkrevende.  Det strømmer på med henvendelser for å bli leieboer. Det har jo vært litt travelt med andre ting i jula, men nå kan vi vel ta fatt på den biten også etterhvert.

Det var en aldeles fin konsert i Sørum Kirke 29. desember,og det ble opprettet en proffside (facebook) for trompetisten. den finner du  HER
Fotograf for bildet til høyre er Truls Kalland.

Og sa jeg det forresten?  17 minusgrader i dag grøss og gru.........det er slik vi skulle ha hatt det........

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg!

    Skjønner godt at det er stille hos deg nå. Jeg skal begynne å pakke bort julen nå til helgen, men juletreet, adventsstjernen og syvarmede lysestaken skal få stå til neste helg. Det blir jo så mørkt når alle kjempefine julelysene blir tatt bort. Derimot julepynten skal pakkes ned.

    Det har vært kaldt hos oss i Trondheim også. Vi har minus 10 grader. Så jeg fyrer i ovnen, og det er kjempegodt.

    Har blitt så forkjølt med hoste. Mannen min var hjemme fra jobb i tre dager, men er på jobb i dag.

    Ønsker deg en kjempefin torsdag :)

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Toril, og godt nyttår til deg også. Du er så flink til å legge inn kommentarer. Jeg må skjerpe meg med det....Ja akkurat, tror kanskje jeg skal gjøre som deg, la lysene stå til neste helg, de lyser jo opp denne mørketiden,

      Slett