lørdag 16. januar 2016

Det kan godt hende.....

Det kan så godt hende at jeg reiser til Lanzarote igjen, en gang, kanskje.  Men jeg må jo ha med meg hjelpere, kan jo ikke lengre dra noen steder på egen hånd.  Dvs jo visst kan ja dra noen steder på egen hånd, i rullestol ned til sentrum her, på sommerføre.

Men det er litt lengre til Lanzarote da. Akkurat nå kan jeg ikke dra noen steder.  Jeg må spare, jeg vet jo slett ikke hvor mye dette huset blir solgt for, og avisene driver og skremmer med dystre påstander om at oljeprisen gjør husprisene veldig lave, eller kanskje var det ikke slik det var.  Jeg tror de prøver å lage litt overskrifter med sine spådommer.

Jeg har jo tross alt lært en veldig viktig ting når det gjelder Lanzarote, og det er å alltid ha med seg ekstra klær i ryggsekken.  Det kan faktisk ganske raskt bli både regn og vind, og har man da reist ut i shorts og t-skjorte så er det ikke langt igjen til forkjølelse og elendighet.

Hmm jeg sitter her og lurer på om jeg skal kontakte Estefania og spørre om når akkurat DEN leiligheten blir ledig!!  Akkurat den leiligheten som jeg gjerne vil bo i for en uke eller to eller tre.......Hotellet har blitt så populært, har jeg drevet for mye reklame tro?  Merkelig, det skjer jo ikke noe der, absolutt ingenting.  Kanskje akkurat derfor?

Neste gang jeg drar dit så tror jeg at jeg vil ha med meg min egen rullestol.  Den kjenner jeg, og den er ikke så "morderisk" som den vi leide der nede, den som kom etter meg og kjørte på meg.  Nå ja det var vel min egen skyld.

Ja det er bare sunt å sitte her i "snøhaugen" og drømme seg litt bort.  Drømme seg bort til sommer og sol.  Det blir vel en sommer til før jeg kan flakse ut på reisefot igjen, man kanskje neste vinter, når det er blitt noe mer avklart hva man har til disposisjon...........så alle følgere og hjelpere, være beredt, he he......

<

.....eller kanskje ikke.......nå begynte jeg å tenke på hvor ille det var å bli lagt inn på sykehuset der nede.  Medisinsk var det helt topp, fine leger og god behandling, men sykepleierne, grøss og gru, noen av dem var direkte slemme og tydelig diskriminerte oss "turister" som ikke snakket spansk.  Og så var det hjemturen da, skrekk og gru, med fly på kryss og tvers i Tyskland av en eller annen merkelig forsikringsgrunn.  Jeg hadde jo med meg en lege fra København da, som var sendt for å få meg trygt hjem.   Hmmmm men forresten jeg skal jo ikke bli syk, jeg skal jo holde meg frisk, det var akkurat slik det var......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar