mandag 23. januar 2012

Ribbeinsbrudd igjen....

Så ble det ribbeinsbrudd igjen da, ikke akkurat uventet. Like vondt som før. En god ting er jo at hosten begynner å gi seg. Det er vanskelig å trekke pusten så dypt som jeg burde. Men ja ja, jeg kan jo tenke tilbake til en annen gang jeg hosta på meg ribbeinsbrudd og måtte sove i stressless-stolen hjemme fordi det var umulig å komme seg opp og ned i senga. Den senga hjemme er skiftet ut for lenge siden, har så klart fått seng med motor nå.


Her på Stensby er det gode senger, og tempurmadrass. Har aldri ligget på en slik en før, det fungerer veldig bra, kanskje jeg skal investere i en slik hjemme også? Jeg ligger liksom så godt at jeg tør ikke røre meg, he he, og det er vel heller ikke så lurt. Det går nok framover dette og, men ribbeinsbrudd blir jo verre og verre i noen dager før det blir bedre……..Uansett, det går mot lysere tider og solen skinner på et nydelig vinterlandskap utenfor vinduene her.

Kanskje jeg skal lage en lysbildevideo i dag? Fra Lanzarote kanskje. Eller til en av våre melodier fra en av våre CD-er? Det gjør ikke vondt å sitte her med pc på fanget. Nå skal jeg straks be om smertestillende medisin, så får vi se hva dagen vil bringe.

7 kommentarer:

  1. Hei:)
    Fant bloggen din gjennom Kreftforeningen, og har lest historien din... Det er en oppløftende historie for meg, til tross for alt det du har måttet gå igjennom...
    Vi har i denne måneden fått vite at min kjære og til nå høyst friske og oppegående mamma, i slutten av 70 årene, har fått påvist lungekreft...
    Det kom som et sjokk, det ble oppdaget på en rutinekontroll, altså ingen symptomatisk utredning, og vi håper på at det er mulig å kurere henne. Forhåpentligvis er hun i et tidlig stadium. Venter for tiden på innkallelse til pet scanning, og det er slik som jeg ser det håpfullt, da jeg vet at dette er en dyr undersøkelsesmetode som ikke alle får... Ellers er vi følelsesmessig ganske så i "fritt fall" mens vi venter, og aner ikke hva som venter oss fremover... Det er en vanskelig tid, så historier som din er virkelig til hjelp.
    Ønsker deg en riktig god bedring, jeg heier på deg:)
    Hilsen en bekymret datter...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei bekymret datter :-)
      Skjønner at du har det hardt nå, men tenk positive tanker. Tenkte jeg kunne trøste deg litt. Min tante, hun er på samme alder som din mor, fikk lungekreft for 6 år siden. Det ble jo cellegiftkurer og det som måtte til, men i dag ringte hun meg, hun hadde vært på skitur igjen og det har hun vært hver vinter de siste 5 årene :-)
      Jeg følger eljos blogg, så da vil jeg følge med hvordan du/dere har det.

      Hilsen glad niese

      Slett
    2. Tusen takk for trøst, jeg trykker alle "glade" historier til mitt bryst:)
      Ellers er status hos oss fortsatt på "vent"....

      Datter

      Slett
  2. Det var leit å høre! Men fint at min historie kan være til hjelp. Det som plager meg nå er jo Kolsen i min gjenværende lunge, ellers har jo alt gått veldig bra. Jeg har lett etter historier og blogger om lungekreft, men der finnes ikke så mange av det slaget. Lykke til, og la meg få høre hvordan det går med henne, og hils selvfølgelig!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ribbeinsbrudd nå, er det ikke det ene så er det, det andre, men nå skal du se at det er siste plaga du skal ha før du reiser hjem. Kjøp senger med Tempurmadrass, det har vi gjort og nå får jo du testet dem skikkelig. Det negative med dem er at det er nesten FOR godt å ligge lenge om morgenen. Neste gang du får sånn voldsom hoste, prøv å hold en pute foran brystet og press i mot, da sparer du deg kanskje for ribbeinsbrudd iallfall.
    Ha det godt så lenge.

    Klem fra Ninja

    SvarSlett
  4. Det er om å gjøre å tenke positivt! Statistikken for lungekreft er ikke av de beste,sånn er det bare, men jeg tenkte helt fra begynnelsen av at NOEN er det jo, som befinner deg på den riktige siden av disse tallene, og det kan jo likegodt være meg som de andre! Så langt har det gått bra, og i det siste har jeg faktisk begynt å være på den andre siden, blant dem som har hatt kreft! Det betyr mye det, jeg føler at det går bra med dere også, ja din tante på skitur har jo allerede beveget seg over på den andre siden, hurra for det.

    SvarSlett