tirsdag 28. januar 2014

Glad nyhet...

Glad nyhet på Glittre i dag.  Det er bare på flyturer over 2 timer at jeg må ha surstoff ombord.  Det vil si at jeg kan fly både til Bergen og Haugesund så lett og enkelt som bare det, uten surstoff og den slags.  Det var veldig bra. Urinveisinfeksjonen var også borte, er det noen sak.  Og fysioterapauten syntest det var flott at jeg hadde gått 3118 skritt i går.

Ellers ble det lagt på noen kilo på skulderpress og enda en ny øvelse kom til, bra bra.  Benpress vil jeg ikke øke enda, da får jeg bare vondt i mine knær. I morgen skal jeg gå gangtest med oksygen.  Det kan jo bli spennende, vil opptaket bli mer stabilt, vil jeg klare å gå en lengre distanse?  Kanskje jeg ikke blir helt ferdig og utslitt?   Det er en test ja, det er ikke så enkelt å få utlevert surstoff.  Det må diskuteres med Ahus hvis det blir aktuelt.

Det er ikke lov å fotografere medpasienter her, uten deres samtykke.  Nei man skal være forsiktig med slikt, og det er jo heller ikke aktuelt å legge noen bilder ut på bloggen, av andre personer. Det kan vel hende at jeg spør dem, min sosiale gruppe her ute i gangen.  Det med å ha det hyggelig sammen kommer ikke av seg selv, hvis det var noen som trodde det.  Man må jobbe litt selv.  Setter man seg alene borti korridoren så er det slett ikke sikkert at man får kontakt med noen andre.  Det lureste man kan gjøre er å sette seg der det sitter noen andre, og prate med dem..  Tips kan vel være at det er ikke så lurt heller å begynne et langt foredrag om sitt eget liv og sin egen helse.  Derimot er det kontaktskapende å spørre andre om hvordan det står til, hvor de kommer fra, hva de synes om Glittre osv.

Selv med slike lure tips kan det gå helt galt, he he, jeg var borti noen grupper som gav meg en kald skulder, de var ikke det minste interessert i å prate med meg.  Okay, dette er kjemi, vi liker ikke alle mennesker, det butter av og til.  Da er det bare å gå videre, det er ikke deg det er noe galt med, men kjemien.  Oss imellom, man kan jo være hyggelig selv om man er avvisende, ikke alle er det.

Gubben har det bra på Lanzarote.  Det var litt dårlig med internettforbindelse, men sol og 25 varmegrader er ganske trivelig.  han kan klare seg uten internett da.  Jeg legger ved en video jeg har laget, fra hotellet "vårt".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar