onsdag 29. desember 2010

Lanzarote i februar/mars 2011

Nå har vi bestilt to ukers opphold på Casas Heddy. Dette er et veldig spesielt sted, dvs kanskje ikke så spesielt, men det er tilrettelagt for slike sjuklinger som meg bl a. Vi møter Røde Kors-hjelpere allerede på Gardermoen, de hjelper til med innsjekking og bagasje. Bagasjen vil vi forresten ikke møte før på hotellrommet ved ankomst.

Også denne gangen har vi bestilt rullestol til meg på flyplassen her og på Lanzarote.

Casas Heddy ligger i Puerto Del Carmen på Lanzarote, og vi skal reise sammen med søster og svoger. Svoger er nettopp operert for kreft i urinblæra, og har fått utlagt blære (tror det er det det kalles). På Casas Heddy er det sykepleier på vakt 24 timer i døgnet, og det er 5 min til sykehus hvis det skulle bli nødvendig. Legen kommer en gang i uka. Der finnes fysioterapauter hvis vi trenger behandling, og bassenget ute er varmet opp til 28 grader. Innebassenget er 34 grader. Der finnes masse aktiviteter og trimopplegg, og det blir arrangert turer til forskjellige steder på Lanzarote.

Vi har fått rom på bakkeplan, og det er et stort og flott område med gode muligheter for små turer. Det er internett til alle rom (heldigvis), og oppholdet er med alle måltider. Skal vi på tur på egenhånd en dag så er det mulig å få med seg en lunsjpakke.

Vi må jo selvfølgelig ta en tur ned til fiskehavna, og besøke vårt yndlingshotell der nede, Aqua Marina. Kanskje vi kan bo der neste gang vi kommer. Jeg er spent på om Kolsen og astmaen min blir bedre der nede. Rhodos-turen var jo en glipp, der var det altfor varmt for meg, og jeg ble bare verre av varmen kombinert med airconditionen. På Lanzarote pleier det å være akkurat passe temperatur, kanskje muligens litt kaldt på kveldstid for dem som kun er ute etter som, bad, strand og varme. Men jeg tror at det er aldeles utmerket for oss, og jeg gleder meg stort!!

Hjemmesidene til Casas Heddy finner du her:
http://www.casasheddy.no/

Vi har vært mange ganger på Lanzarote før jeg ble syk, og jeg har skrevet en del reisebrev som ligger på startourreiseforum.no, en link finner du her:
http://www.startourreiseforum.no/?nid=39576


Gangveien til Puerto Calero, den blir nok i tøffeste laget i mitt nye liv.


Kanaripoteter, nam nam


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar