søndag 12. desember 2010

Flott vintervær ute!

Jeg er ikke verre i dag, heldigvis, ikke bedre heller for den sakens skyld. Jeg sitter her i stolen min og ble så trøtt så trøtt. Sov vel litt dårlig i natt, men det gikk fint. Ikke så mye knitring og spraking som vekte meg.


Hva skal jeg finne på i dag da tro? Jeg hadde planlagt å lage konfekt, men har ikke fått de hjerteformene som jeg bestilte enda. Jeg blir så inspirert av bloggen til Villa Perlesukker,     http://www.villaperlesukker.no/

Været er nydelig, sett innenfra, men det er fjorten kuldegrader så jeg skal nok nyte dagen innendørs. Småfuglene koser seg på balkongen, med all den fuglematen som de har til disposisjon. På den andre siden av huset har vi hengt opp kornbandet eller fugleneket eller hva det nå kalles. Vi pleier ikke å ha det, men kjøpte på Valstad Cafe. Pleier man å vente til julaften med å henge det opp? Her tror jeg det snart er oppspist. Det har vært kalas i treet flere ganger, kanskje vi må kjøpe et nytt til julaften.

Jeg tror jeg må ta en tur til fastlegen i morgen, men jeg er ikke lysten på noen sykehusopphold akkurat. Det har blitt så rent for mye av det i det siste året. Det er jo fint på Ahus, dvs trygt og godt, men ikke særlig koselig. Der finnes for eksempel ikke gardiner, heller ingen bilder på veggene. Leselys over sengene er også glemt. Ligger man på to-mannsrom så må man ha på taklyset til naboen er enig om at nå er det natt. Av og til kan man også oppleve at det er forferdelig kaldt på rommet, at varmen har rett og slett slått seg av. Det er jo verst for de som jobber der, de må være godt påkledd og bruker pasienttøy (de vakre blå pyjamasjakkene) som ekstra i nøden. Jeg har opplevd å måtte be om ekstra dyner på grunn av temperaturen der.


Kornbandet vårt

Valstad Cafe er julehus i desember
I dag tror jeg at jeg må gjøre ferdig gavene som skal til Bergen, de må nok sendes på mandag. Pakke til Japan er allerede sendt, og den inneholdt nok julegreier til at det kan bli julestemning der også. Det feires ikke jul i Japan, det er en helt vanlig hverdag på julaften og de andre juledagene.

Ja da er det bare å sette i gang, med å gjøre ferdig gavene til Bergen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar