lørdag 12. oktober 2013

Snart er det jul igjen.....

Det er helt sant, 73 dager igjen til jul.  Skal jeg bli ferdig til jul så må jeg ha begynt nå!!!   Neida, det er ikke det som er drivkraften, langt ifra,  Jeg har som dere vel vet sittet ved sengkanten på Ahus i noen dager, og da ble det pute og barneskjørt, strikke strikke strikke..........

Og så ble jeg rammet av en helvetes ild..........det har vært aldeles forferdelig.  Ja nå kan jeg skrive "har vært" for det ser ut som om den 72-timerskuren virker.  Det er lørdag i dag, jeg begynte med pillene på onsdag, fikk utslettet på mandag.  I dag føler jeg at jo det har da virkelig blitt bedre!!!  Jeg kan tenke på andre ting, jeg ser ikke på klokka hele tiden for å se om jeg snart kan ta smertestillende igjen.......

Innimellom smertestillende og smørelse av utslett har jeg drevet på med mine håndarbeider som er inspirert av jul nå for tiden.  Min søster kom på sykebesøk og hadde med seg gave til den syke, nemlig magasinet "Juleideer".   Herlig med slike blanke fine magasiner fulle med saker og ting man aldri har sett før, og noen som er kjente.  Masse ideer, mye å lage, og det er jo leeeenge til jul egentlig.

Kanskje jeg legger ut disse tingene på epla-butikken.  Eller kanskje jeg leverer dem til Verkstedskroken, eller kanskje jeg gir dem bort i julegaver, det har jeg ikke bestemt enda.  Det blir nok produsert enda mer før julen kommer, må jo ha noe å pusle med hele tiden.  Hjerter og kuler blir det nok også flere av.

Gubben kommer seg stadig, nå kjører han bil til butikken og handler.  Han får jo ikke lov til å bære så tungt, så det blir ingen storhandel.  I neste uke er det kontroll, og da får vi vel vite om/når cellegiftbehandling starter.  Det er ikke akkurat noe vi gleder oss til................

Turen til Lanzarote er avlyst.  Uansett om det blir cellegift eller ei, så kan han ikke lempe kofferter og trille rullestol enda, det er for tidlig etter operasjonen.   Men vi har reservert leiligheten også i februar, så det er jo flere muligheter.  Men først er det cellegift, såer det jul og da får vi besøk fra Japan, Bergen og Stockholm.  Det blir aldeles herlig.  Vi skal også ha en kjempestor familiefest i leid lokale.  Vi er tre søsken her på stedet, og med barn, barnebarn og svigerbarn så blir vi ganske mange.  Det kommer en søster fra Nord-Norge også for anledningen.  Vi blir vel omtrent femti personer totalt, med masse god mat, underholdning, prat og kos.

Det er det der med å styre tankene sine.......nå fokuserer jeg veldig på jul.  Jeg hopper over det å tenke på det som ligger mellom.  Jeg koser meg med tanken på hvor trivelig det skal bli, om noen måneder......




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar