torsdag 18. april 2013

Klappet og klart......

Klappet og klart, et merkelig uttrykk!!!  Hva betyr det egentlig?  Er det noen som har klappet kanskje, fordi alt er klart?  Men her er det klart, helt klart.  I dag kom det brev fra Helfo om at min søknad, sendt fra Meditek, var godkjent., søknad om dekning av utgifter i forbindelse med leie av oksygen på flyreise til Lanzarote!

Nye flybilletter har jeg også fått, hvor Norwegian har godkjent surstoff-bruk og rullestolassistanse både på tur og retur.  Du verden hvordan alt ordner seg.  Men det er sant, jeg har ikke bestilt rullestol der nede enda, men jeg har funnet fram til firmaet, og man kan bestille på nett.  Firmaet leverer rullestolen på hotellet, og de henter den på samme sted, når vi skal reise.  Det er nok best at jeg gjør det også så raskt som mulig.  Plutselig så har de ikke flere igjen....

Og så er det jo kjempelenge til denne turen vår, ikke før 4. november!!  Kanskje vi kan klare en Kyprostur også før den tid?   Vel vi får vel prøve å ta det litt med ro også.  Nå er det jo snart båtsesong.  Båten vår ligger i Oslo hver vinter, og blir flyttet til Skjebergkilen hver sommer (Hvalerområdet).  I år ble det litt kluss, det var nemlig is på fredag da flytting var planlagt, masse is.  Den er borte nå, så da blir det flytting på lørdag/søndag, og etter det er det offisielt klart for båtsesong.  Jeg er ikke med på den lange turen lengre, nei jeg venter til det er varmt og godt i været, ihvertfall varmt og godt ombord.....Jeg legger ved en video hvor vi ser en stålbåt som ligner veldig på vår båt.  Båten forsøker å komme seg inn Singlefjorden til vår felles marina, uten hell får man si, der var nok for mye is

Jeg snakket jo litt om tåkedott med reiseforsikringen, men den tåken blir nok liggende, det er ikke mulig å få noe mer avklaring på det.  Jeg regner faktisk med at når/hvis legen gir klarsignal så er alt helt i orden.

Jeg har fått min lille surstoffmåler nå, og har målt.  Kjemperesultat, som vanlig,  96-97 %, hvilende.  Det er jo veldig bra det.  Nå skal jeg straks prøve meg på noen målinger når jeg føler meg helt "tom".  En tur ned kjellertrappa gjør nok litt susen eller kanskje heller motsatt......

Jeg har blitt medlem av en Facebook-gruppe som heter Sykdommen Kols, link HER.  Der har jeg fått dele erfaringer, og får stadig nye impulser.  Jeg har fått link til en KOLS-skole, Sørlandet Sykehus er mester for dette, og også der var det mye nyttig. Bl a så er det noen meninger om at forstøver er ikke det helt store lengre, Nå bruker man et slags medisinkammer, mye enklere å bruke, og skal faktisk være bedre enn forstøver.  Jeg driver og prøver dette ut nå, det kunne vært veldig bra å slippe å dra på den forstøveren.   Linken finner du HER

Og her er stålbåten på tur........




og vil du følge bloggene mine på facebook så ordner du dette akkurat HER

4 kommentarer:

  1. Så deilig å høre at alt er i orden i forhold til Lanzarote-turen da :-) Sikkert lurt å bestille rullestol, selv om det er lenge til. Som du sier, plutselig har de ikke flere igjen.. Og med den turen i tankene klarer du kanskje å roe deg i Norge fram til høsten? Ha-ha.. JEG hadde gjerne reist et par ganger jeg
    :-) Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. og plutselig så må jeg få bestilt den stolen......men nå lurer jeg plutselig på om jeg skal ha den i fire uker eller om jeg kanskje bare skal ha den "på midten" av oppholdet. det var litt dyrt.........

      Slett
  2. Klappet og klart er et uttrykk for HELT FERDIG. Ganske logisk, ikke sant :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo da, klappet og klart......

      Slett