fredag 19. oktober 2012

Mange prosjekter

Jeg blir ikke så lett provosert lengre.  Kan det være nedtrappingen av kortison?  Ja det kan vel det, men det kan vel også hende at det er fordi jeg har så mange prosjekter som surrer rundt i hodet for tiden.  Mye morsomt, og mye tidkrevende, og til og med kreativt…….

Det finnes en butikk på nettet som heter epla.no.  Der har vi, og veldig mange andre også masse fint for salg.  Våre spesialiteter der er rekvedkunst, CD med maritimt preg og allsanghefter.  Ellers så finnes alt du trenger og mer til på Epla
Epla skal nå lage en sommerbok, og der har jeg fått tildelt to sider hvor jeg skal presentere et rekvedprosjekt, som passer for barn.  Jeg er i full gang, har tatt fram alle mine kasser og esker med skjell, rekved, fiskegarn og masse annet rart. 
 I neste uke kommer mine to barnebarn fra Sverige hit på høstferie, og da skal det nok bli en fototur til elva for å finne passende fjøler for å lage kunstverk av.  Selv klarer jeg ikke lengre å vandre langs elva, så jeg får låne ut fotoutstyret til de spreke.  Så skal vi lage kunstverkene, og fotografere trinn for trinn, det skal bli veldig bra tenker jeg.


Uken etterpå kommer musikersønn fra Japan, da skal det arrangeres konsert i kirken.  Mye artig arbeid rundt dette også, med markedsføring, pressemelding og planlegging.  I dag skal vi rundt omkring for å henge opp plakater.  Facebook-siden med arrangementet skal oppdateres, og det samme skal hjemmesiden.  Det blir nok en flott konsert, og bra at folk gjerne vil komme. Her kan du lese om dette:  Konsert

Jeg kan vel ikke akkurat kalle nye blogger for et prosjekt, men av og til så tar jeg en runde på morgenkvisten, (ehhh har vært veldig veldig tidlig nå i kortison-perioden, men fint å ha noe å holde på med….) jeg sjekker aviser og andres blogger.  Bloggene finner jeg på blogglisten, men skygg unna topplisten, velg andre kategorier.  På topplisten er det ikke bare, men mye -  moter, sminke og jåleri.  På blogg.no  er det litt av hvert (40+).   Det er mye ”søppel” men du verden for noen godbiter også.  Min nyeste favoritt, som jeg har lagt til blogglisten min slik at jeg kan følge med er IdeatrollEn utrolig fin blogg, med velskrevne, velfunderte, humoristiske, alvorlige og meningsfulle innlegg.  Dessuten så liker jeg troll veldig godt, så designet falt jeg også for.

Eljosfoto er også aktiv.  Jeg finner stadig på nye bilder/musikk/film jeg må sette sammen, kanskje mest til glede for meg selv.  Vi har virkelig glede av våre fotos på denne måten.  Ettersom jeg legger dem ut på youtube, og har youtube på TV-en så kan vi se på dem stadig vekk, på stor skjerm.  Jeg heter eljonorway der inne.  Hvor ofte koser du deg med bildene du tok i sommer?   Prosjektet nå er bilder og musikk fra Sørlandet.  I løpet av vår tre ukers båtferie i sommer tok jeg 1400 bilder.  Det ble vel omtrent like mange før og etter også så det er litt å velge i.

Reisebloggen er visst i ventemodus, og jeg vet akkurat hvorfor.  Jeg har et prosjekt der også.  Jeg har skrevet om Skipper Eli før, min tipp, tipp……oldemor som var heks på 1700-tallet.  I sommer var vi og besøkte gården der hun vokste opp og levde sitt voksne liv.  Det var en overveldende opplevelse, rett og slett.  Mange nye opplysninger fikk vi, og det var ganske merkelig alt sammen.  Det blir et stort innlegg om en reise bakover i tiden.  Kanskje derfor det er litt vanskelig å få begynt med det, men det surrer oppe i hodet hele tiden……..
Når jeg nå har satt alt dette ned på papiret så ser jeg at jeg må nok ta noe med meg til Lanzarote.  Vi skal jo være der i fire uker før jul.  Før vi drar må julestria være ferdig i heimen, nei hmmmm   nå ble jeg litt stresset her…………og så var det alle de eplene vi plukket inn fra vårt knøttlille epletre her om dagen……….



Og her har jeg samlet alle linkene jeg har anbefalt i dag:









Nok å sjekke opp her for resten av dagen !!!

3 kommentarer:

  1. Jeg skulle lese om drivvedkunsten jeg, forventet ikke å finne bloggen min omtalt :) Tusen takk for fine ord!

    Men tilbake til drivveden... jeg er skikkelig glad i drivved, både "naturell", og etter at den har blitt til noe. Selv har jeg laget drivved med troll på (wow - troll liksom, JEG!), og med nisser til jul. Har dessverre ikke kunnet drive med dt på en stund, men vi får se om jeg ikke får tatt det opp igjen etter hvert :)

    Ha en fantastisk høsthelg videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De fine ord har du sannelig fortjent, så værsågod!! jeg har laget masse rekved med troll også, trollhoder laget av cernit. Og nisser også, til jul, pent plassert på rekvedfjøler. Denne gangen blir det maritimt ettersom det skal inn i en sommerbok. Troll finnes jo forsåvidt om sommeren også men.......vi starter med prosjektet i morgen, det blir gøy. Vi bor ved Glomma, og det er et eldorado med lager av rekved som er skrubbet og slipt. så det er jo litt juks da, rekveden kommer ikke fra salt sjø...

      Slett