fredag 15. april 2011

Ny tremåneders i mai

Som dere vel har observert så ble jeg innlagt på sykehus etter Lanzaroteturen. Jeg hadde lungebetennelse og brukket ribbein. Mens jeg lå der, på Lungeavdelingen på Ahus så hadde jeg time for ny tre-månederskontroll på lungemedisinsk avdeling/lungepoliklinikken på samme sykehus, Ahus.

Dette passet jo litt dårlig da, eller kanskje ikke? Jeg trodde det var omtrent samme avdeling egentlig, ettersom noen av legene er felles, og faktisk noen av pleierne også. Jeg sa ifra til legen på avdelingen, og han sa at de skulle ordne med dette. Før jeg ble videresendt til Stensby så nevnte jeg dette igjen, og fikk da til svar at det var tatt masse blodprøver av meg, og jeg hadde jo også vært i røntgen!

Jeg vet ikke akkurat hvordan dette skulle forstås? Eller forklares?
Da jeg hadde time hos min fastlege her om dagen så spurte jeg: Har jeg hatt tremånederskontroll eller har jeg ikke hatt det? Han kunne ikke svare, det stod ikke noe i papirene fra sykehuset som tydet på det. Han foreslo at jeg selv skulle ringe til lungepoliklinikken og spørre om det var satt opp noen ny time til meg!

Ja jeg så gjorde, i dag, og fikk da beskjed om at jeg fikk ny time 2 mai, med blodprøver, røntgen og undersøkelse.

Hvis jeg ikke hadde ringt, hvis jeg hadde trodd at blodprøver og røntgen var gransket, hadde jeg da ramlet ut av det kontrollsystemet som de fleste er inne i etter en kreftoperasjon med stråling og cellegift?. Jeg er i grunnen litt redd for det.

Dvs vi må alle ta ansvar selv, sagt med andre ord, vi må være frisk for å være syk! Og det er vegger mellom de forskjellige avdelingen på samme avdeling (!)

Så nå kan jeg begynne å grue meg til neste tremånederskontroll som da er 2. mai! Nei jeg må da kunne regne med at hadde det vært noe mystisk på røntgenbildene under sykehusoppholdet, så hadde noen sagt noe. Jeg er vel heller ikke helt sikker på om legen på denne kontrollen har tilgang til røntgenbilder og blodprøver fra sykehusoppholdet, det skal jo bli spennende å se. Men hadde det vært noe riv ruskende galt med alle blodprøvene de tok, så hadde jeg vel hørt noe om det også!! Eller??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar