tirsdag 25. juni 2013

Sommer og Allsang

I dag har vi hatt sommer.  Sommer inne i bilen på vei fra Oslo til Hustadvika, Møre og Romsdal. Været var ikke så aller verst, litt småregn av og til, og ca 13 grader.  Men inne i bilen spilte vi Sommer og Allsang!!  Og det gjorde noe med oss, selv om det er vi selv som har laget CD-en som er full av fine sommersanger som gir oss godt humør!  CD-en kan bl a kjøpes hos Majorstuen i Skudeneshavn, Verkstedskroken på Sørumsand og Skjebergkilen Marina, så løp og kjøp!!

I går kunne vi glede oss over at Skudefestivalens facebook-side hadde lagt ut vår youtube-video med bilder fra Skudeneshavn ledsaget av Sommar i Skudeneshavn, en av melodiene på Sommer og Allsang,  (Den finnes også på cd-en Den gongen då, gamle og nye Karmøyviser).  En herlig vise det, skrevet av Vestlandets "Alf Prøysen" Josef G. Larssen.

Før vi dro avgårde på morgenen i dag var jeg innom legesenteret for å ta blodprøver i forbindelse med kortisondosen som ble satt ned for en uke siden.  Underveis  ringte jeg og fikk resultatet, og det var fremdeles bra, hurra, jeg kan beholde den lavere dosen.....

Ellers, jeg kler meg godt, sommer på Vestlandet kan være både trekkfullt og vakkert.  jeg stiller med ullsokker og leggvarmere, her skal man ikke fryse og bli syk nei.  Rullestolen er med, og fotoapparatet er ladet.  Det første som skjedde med det var at det var fullstendig dødt da jeg skulle buke det underveis, tomt batteri!!  Men gubben har jo selvfølgelig med sitt apparat, Canon Powershot  G12, selvfølgelig ferdig ladet!!

Jeg kommer nok til å være mest på reisebloggen i dagene framover, og adressen dit finner du HER.

Vil du få oppdateringene på facebook så kan du gå inn HER og trykke Liker, så ordner det seg helt av seg selv, uansett hvilken blogg jeg oppdaterer.

Og her er youtubevideoen fra Skudeneshavn:







1 kommentar:

  1. Jeg skal følge med på reisebloggen din nå, og alt du har å by på :-) Ja, kle deg godt :-) det er viktig i Norge helt klart.. Nå drar jeg snart til Kroatia, for å hente hjem litt sol ;-)

    SvarSlett