mandag 18. juni 2012

Sommer?

Det var en travel dag på lørdag. Masse regn og to spilleoppdrag for gubben og korpset. Silregn første oppdrag. Bedre vær neste oppdrag. Jeg var med hele tiden, godt kledd i regnfrakk og støvler. Men det var kanskje ikke så lurt likevel, jeg piper i dag, surkler og piper, det er ganske irriterende! Ikke akkurat det at det piper, men at jeg tåler så lite……


I dag blir det full kvote med astamedisiner og pef-fløyte. Nå er det ikke så mange dagene til vi skal av gårde til Vestlandet, en 70-årsdag som skal feires der. Etterpå er båt på land, pusse, pusse. Det blir vel ikke så mye pussing fra min side da. Så er det konfirmantjubileum i nord, det blir vel minst en uke på den turen. Da er det i grunnen best at helsa er i orden igjen, og ja jeg tror faktisk at det går bra.

Det er vel bra å være optimist, jeg har vært innlagt på sykehus tre ganger allerede i år, men pytt san, ut på tur, planlegge masse det er tingen. Kan ikke sitte hjemme og sture og vente på å bli syk igjen. Jeg føler meg fremdeles mye bedre på de fleste måter. Dette med piping, det er ”bare” astma det…….


Det er sommer, selv om det regner. Jeg har kjøpt meg nye sandaler. Uansett så blir det sommer i november-desember, på Lanzarote.
Uteområdet her hjemme er omtrent ferdig, og det ble så pent. Det er bare litt synd at det er for kaldt for å sitte ute. Varmen kommer vel snart igjen får vi tro, og enn så lenge, vi ser det når vi farer forbi fra døra til bilen!





1 kommentar:

  1. Håper du ikke pådro deg 'noe' etter helgens våte og kalde vær, men det var sikkert hyggelige å se gutta for full musikk. Nå skal stoffskifte mitt måles hver 14.dag, passer dårlig, vi hadde tenkt oss på ferie, men helsa først. Foreløpig er jeg satt på betablokker, 1 tabl hver morgen, for å få roet ned kroppen, som er ubehagelig hyper, til legene finner riktig dosering med tabl for det for det høye stoffskifte. Er det noe positivt med dette 'tullet', er det at jeg kan spise i tide og utide, er sulten døgnet rundt, men legger ikke på meg, men det er visst normalt (!?) Uteområdet deres er vakkert, det likner litt på vårt, he he, men vi har hvite hus med grått og grå beleggningsstein. Vi har t.o.m inntatt middagen ute i 2 dager, det blir det sjansen til i dag også - vakkert vær her - foreløpig.
    Ha det godt så lenge, håper dere kommer dere både hit og dit.
    Hilsen i sommervær fra mormor

    SvarSlett